Hockeyn är över, hockeyn har börjat, Timrås materialare är kanske illa ute och David Lega inspirerar

Det är över nu. Både för VHC och Brynäs. Trist, men samtidigt lite skönt med vila. Min kropp gör ont och den behöver återhämta sig. Har bytt läkare (eftersom den ”gamla” inte vill skicka mig vidare till en smärtklinik) så det ska bli intressant att höra vad han säger…Tyvärr pekar ju min värk i en viss riktning och det känns inte kul alls om det skulle vara så som jag (och fler med mig) befarar… *suckar*

Hur som helst… hockey var det ja. Såg ett inslag om David Lega, ni vet killen som slagit massor av världsrekord i simning. Har hört honom föreläsa ett par gånger (rekommenderas varmt!) och blir märkligt hypnotiserad av att höra honom prata. Han kan verkligen sin sak. Och inte nog med det, jag har en oerhörd respekt för folk som kan tala inför andra så som han och många andra föreläsare kan. Jag kan knappt säga ”flasklock” runt människor jag inte känner… Haha!
I inslaget sa han att visst ”hockey är en lagsport” men man måste ändå sätta upp personliga mål för varje spelare (alla är ju inte stöpta i samma form bara för att man spelar i samma lag). Så det kanske är dags för ingående utvecklingssamtal i VHC? För att se vad varje enskild spelare behöver/vill/kan utveckla hos sig själv. Vilka mål ska varje enskild spelare ha? En kanske vill bli bättre på att passa, en annan på att tackla och en tredje på att göra mål i omöjliga vinklar?
Samtliga behöver styrka, kondition, smidighet och finslipa tekniken.

Nu vet jag inte hur det funkar i VHC och med deras träning, men undra om jag inte skrivit tidigare om mental träning *söker i bloggen* Jodå, visst har jag det! Länk

Det vore ju onekligen intressant att se hur nästkommande säsong skulle utveckla sig om coach och laget faktiskt gjorde det jag skriver om, tränar mentalt under sommaren.
Och gör som David Lega säger, sätter upp personliga mål för varje enskild spelare (hallå, killen har liksom jobbat för ett Elitserielag med just det! Jag säger ju att han vet vad han pratar om, fast det verkar inte som Frölunda lyssnade så bra… 😛 )

Kollade Timrå – HV… Första perioden var ju ren poesi, så vackert! Och sen, sen… WTF?! Det var ju lite synd att jag inte sparade konversationen på msn med min Timrå-supporterkompis… Hon var duktig ilsk på domaren. *fniss* Men skridskon, folket! Skridskon! *skakar på huvudet* Minns i alla fall att vi diskuterade huruvida det var materialarn som fått Guds röst i skallen och saboterat för sin egen spelare, eller om det var Fan själv som ordnat det…
Men ibland undrar jag om inte HV faktiskt HAR Gud på sin sida…. Det där finns ju inte ens nånstans! Att skenan bara går av..! 😯
Revansch (och vinst) för Timrå i Jönking! 🙂

Förresten har Lega en blogg också, om ni är mer nyfikna på honom –> Handsfree by David Lega

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer on “Hockeyn är över, hockeyn har börjat, Timrås materialare är kanske illa ute och David Lega inspirerar”

  1. Anna skriver:

    Hej timrå de vinner på måndag

  2. Kriss skriver:

    Har du inte sett texten vid vår klack? ”Vi har Gud på vår sida, era jävlar!” 😀
    Å andra sidan har nog Timrå haft samma flyt, när man avgör med ett offsideskott från mittlinjen som studsar på ett klubbskaft och in i mål..

  3. vhcbloggen skriver:

    Kriss – Som min gode vän S skulle säga: ”Ja det är tur att ni har Gud på er sida, för vi har Fan inte tid!” 😉
    Flyt? Skicklighet… 😛

  4. Kriss skriver:

    Nu var det avgjort, gissa om jag tycker det bästa laget vann.. 😀 Vilket tryck det var i hallen!! Helt sjukt hög ljudnivå! HV71 spelade ut Timrå rejält i den här matchen, och ärkefienden Linköping loosade dessutom sin match..
    Ja du, Jämtin.. Du satte ju Linköpings andra mål, men du borde lira med HV71, då hade du fått spela vidare i sluspelet 🙂 Nu ska jag gå och lägga mig och mys-somna med ett leende. Sport kan vara både grymt och fantastiskt roligt..


Kommentera

