Fredagsmatchen bjöd på nervpirrade hockey, Årets spelare var självklar och nästa sesse får motståndet se upp igen!

Det gick inte, men å andra sidan fick Vallentuna kämpa för sin seger. VHC spelade bra, smällde på ordentligt och snackade mer. Sen sköt de på mål så det stod härliga till.

Någon som inte var så härlig var domaren… Faktiskt tror jag inte att en enda människa i VHC (publik och funktionärer inräknat) tyckte om den snubben. Seriöst, vid varje avblåsning började jag tralla ramsan som sjöngs om Andreas Jämtin förut, ni vet den där som rimmar på ‘svin’. Inte högt. Ville inte så gärna dra på VHC ett lagstraff. Sen är jag lite osynlig också… Lite bara. För svar på tal, det kan jag ge (ibland)
Nä, det var en av säsongens sämsta domarinsatser. T ex försökte en V-tunaspelare spela bowling med #4, inte schysst att krypa ihop som en liten skraj igelkotte och sen ”bowla undan” benen på honom. Vissa utvisningar var helt rättvisa, andra undrade jag var han hittade de nånstans. Och alltså, om en spelare åker ut för diving, då ska väl inte den andra spelaren som ”orsakade” fallet, bli straffad? Eller?

Jag tycker inte förlusten var ett dugg rättvis. VHC hade både domare, linjemän, delar av publiken och motståndarlaget mot sig kändes det som. Inte kul att spela hockey då, men å andra sidan verkade det tagga killarna.

Grymt imponerad att de pallade att stå emot trycket så länge. Sen lackade en del spelare ur, förståeligt. Personligen hade jag rappat domarj*vlen i ryggen men då hade det väl blivit polissak av det hela kan jag gissa. Kanske tur att jag inte spelar i laget… Hade nog slagit ”värsta busen” med hästlängder om jag spelat. 😛
Jag grundar det helt på att mina kollegor tvingade mig att sluta tacklas när vi spelade innebandy… de tyckte jag tacklades för ”hårt”… Vaddå? Är man liten så får man väl göra det mesta av det man har? 😉

Hur som helst, en grymt bra match av killarna även om den slutade snöpligt. Falla på målsnöret, vilket skit.

Pris till Årets spelare delades ut också, som brukligt. Ingen blev väl förvånad att det var #21 som fick det? 🙂 Visst, hockey är en lagsport men killen ska ha cred för sitt jobb på isen. Och ja, han gör helt sjuka genomåkningar på isen och dribblar knäskydden av motståndarna ibland. Ett misstag får man göra per säsong, men att han inte är långsint får jag nog skriva om… Jag kanske misstog mig men vid ett tillfälle såg det nämligen ut som han gav mig fingret… 😯 Hur som helst, han är väl förtjänt av priset som årets spelare. Hatten av!

Ska bli spännande att se vilka som blir kvar nästa sesse, håller tummarna för att coach förnyar sitt kontrakt och att … tja, alla stannar. 🙂 För det var väl så att de bara skulle spela i tvåan en sesse till, sen ettan nästa år? Och har man då ”klistrat ihop” sig ordentligt med sina lagkamrater blir det nog enklare. Man vet hur den och den spelar, vet hur coach vill ha det, lägger sig på samma nivå som alla andra i laget när det gäller träning osv…

Tänk, nu har de ännu längre tid på sig att slipa på taktik, spelformationer och teknik, bygga mer muskler (fasen, V-tunaspelarna var stoooora!) och förbättra konditionen. Kan inte bli annat än bra. Eller ja, ingenting är så bra att det inte kan bli bättre 😀

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

