Febrigt inlägg om smärta, bilen är besatt av en poltergeist och inga ord om VHC blev rätt många ändå

Jag är trött nu, sitter och nickar, det gör jag visserligen ofta numer… Som jag sa till husläkaren
”Jag VET ju att jag har muskler, jag SER de ju, det är bara det att det känns som dom sover…”
För det är så det känns, hela kroppen sover. Och värker. Marken gungar och jag har svårt att fokusera på nånting över huvud taget. Det händer liksom för mycket verkar det som. Saker som jag tidigare gjort utan svårigheter blir nu jobbiga hinder… Skumt. Men han sa ju att jag skulle lära mig leva med det. Husläkaren. Han kan dra åt helvete.
Jag vill inte ha ont längre! Jag vill vara som jag var förut! Pigg, alert, full av energi, människa… typ… För nu känner jag mig som en zombie med elfel…

Som bilen. Den har elfel den stackarn. Tur att jag har en bra verkstad. Jag trodde jag fått poltergeist i bilen. Lampan som indikerar att bakluckan är öppen har lyst till och från, mest till faktiskt. Och det är ju sådär lagom kul att se att det ser ut så här:

Mitt på motorvägen! Skoja inte att jag fick lite halvt panik. Tänkte att jag snart skulle få en ”gallerhund” eftersom luckan självklart skulle blåsa upp, buren med hunden fara ut på vägen och bli överkörd av lastbilen vi hade bakom oss…

Nu blev det inte så, men ”min” bilmeck fixade felet i måndags. När jag kom ner till bilen för att åka hem lyste lampjäveln igen. Åkte tillbaka på tisdag, mecken knipsade kabeln. Kom hem, tog ut hunden, stängde bakluckan, lamphelvetet började lysa! 😯
Återbesök idag. Mecken (eller meckarna kanske, de är ju två) fixade och grejade, tejpade igen kontakten. Lampan lyste fortfarande. Seriöst!? WTF!? Tillslut listade vi (jodå, jag kom med kloka inputs, tro inget annat, jag är rödhårig…) ut att det var kabeln INNE i bilen i innertaket som måste gått sönder. Alltså, ytterligare ett besök på måndag… *suckar*

Och inte nog med allt det. Jag har feber! Igen! Jag blir sååååå trött! Jag orkar inte mer nu! *trött å grinig* Jag viiiiilll innnnnnte!! Kroppjävel! 😦

Å inte ett endaste ord tänker jag skriva om VHCs match mot Åkers heller. De kanske spelade bra, men inte tillräckligt, eftersom Åkers vann i sin eländigt orange-ljussatta, inihelvete kalla ishall (jag svär, det är fasen Sveriges absolut kallaste ishall! Kan sätta en bra slant på det!) Det som förvånade mig mest var att #5 (om nu on-line-rapporten på Everysport stämmer) fick en tia… Låter otroligt, men å andra sidan måste han haft goda skäl att skaffa sig en sån…

Match på fredag. Mot Vallentuna. Fy fasen! Har de förlorat öht den här säsongen? Skulle vara kul med en skräll. Skulle vara kul med riktigt smart hockey. Snabba byten. Korta, direkta pass och en sjuhelsikes massa skott på mål! Ja, jag kan väl drömma lite, hoppas lite, nu när jag känner mig så kinkig, grinig, ynklig och öm? (Hmm, ”Å inte ett endaste ord tänker jag skriva…” 😆 Hejsan hoppsan, jag säger ju att jag har dåligt fokus på saker å ting numer… )

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer on “Febrigt inlägg om smärta, bilen är besatt av en poltergeist och inga ord om VHC blev rätt många ändå”

  1. Kaktusblomman skriver:

    Vet inte vad det är för smärta du har, men jag känner igen det där med att vara arg på kroppen. Ibland vill man ta livet av sig, spöa upp den eller byta bort allt utom huvudet. När det är som värst känns det som man vill ge upp,men på nåt sätt kravlar man sig upp igen och kommer pp ur det svarta hålet.

    Du skriver förresten underbart! Det är så roligt att läsa dina texter. Jag blir glad! Aldrig funderat på att bli författare?

  2. vhcbloggen skriver:

    Det vet inte jag heller faktiskt, eftersom min husläkare har ”avslutat fallet”. Jag är inte (ens) deprimerad men likförb… har jag ont i kroppen varje dag. Ska ringa en smärtläkare/reumatolog för en andra åsikt, för nåt fel är det…
    Byta bort allt utom hjärnan, jupp, been there… Önska går ju. *ler lite*
    Tack så mycket! Vad glad jag blir!
    Jodå, jag har en hel del noveller, dikter och ett bokmanus (som inte är intressant för förlagen men men… För snäv genre tydligen) Men får jag lite pengar över så ska jag nog trycka den själv. 🙂


Kommentera

