Klister på isen, kork i öronen, skrik, skrän, fart å mål i fel kasse kan summera kvällens förlust för VHC mot Lidingös vikingar

Jodu, roligare kan man ju ha på en fredagkväll…
Inte vet jag riktigt vad det hela berodde på. Kanske var det så att #21 och #5 är så viktiga för laget att det ”stör balansen” när de inte är där?

Kapten Solstråle mullrade så det stod härliga till och käftade till och med med #12. De skrek rätt bra på varandra båda två faktiskt… MEN! För mig så betyder ett sånt ”gräl” att killarna är jäkligt trygga med varann. Att först skrika och leva om och i ett senare skede klappa om varann, visar tydligt att killarna faktiskt är kompisar när allt kommer omkring… 🙂

Jaha, matchen i övrigt då? Inte mycket att hurra för, även om en del spelare tog i från tårna och kämpade som små skållade illrar längs isen.
Värda att nämnas dock är #11 och #24. Vilken fart! Vilken vilja!  Självklart ska målis ha en stor eloge för de fina ”TV-räddningar” (och de andra så klart) han gjorde. Han kan inte haft det lätt, men han verkade ändå aldrig tappa varken humöret eller fokus. Imponerande!

Frågetecken:

Varför var det så tyst på isen? I omklädningsrummet sitter en whiteboardplatta (ni vet en sån där som coach ritar på, och som jag inte kommer på namnet på just nu). På den stod det skrivet i stora bokstäver ”SNACKA!” inför tredje perren. Och jodå, det hjälpte lite. Men varför det inte funkade de två första förstår jag inte.
Det är inte farligt, att skrika ”fel” är lika illa som att inte skrika alls och ingen kommer skratta om det låter som en halsflussdrabbad kråka.

Vem i helvete hade smetat klister på isen?!! Det gick långsamt (för de flesta), pucken verkade fastna i isen (frös den fast kanske?) och passningar hamnade helt åt Härjedalen…

Hur kommer det sig att information går in i ett öra och sen ut genom det andra?
Är informationen för svår att ta till sig? Tror man sig veta bättre själv? Öppna munnen, diskutera eller börja helt enkelt lita på att coach vet hur det ska spelas.
Men, och jag har sagt det förut (om andra tränare), om en ”lyssna-metod” inte funkar – prova en annan. Om det inte hjälper att ge laget 90% feedback som består i svordomar, frustration och skit, testa med att fokusera på det positiva. Ös beröm över de killar som faktiskt gör det de ska och som lyssnar. Kolla vad som händer…. Människan är en spännande varelse, jag lovar (lite psykologi kan aldrig vara fel) 🙂

Lidingö var helt enkelt bättre, mer samspelta, snackade mer och tog tillvara de flesta av sina chanser (och de puckar/passningar som ”vi” gav de). Å det var ju fasligt synd faktiskt…
Kvällens domare var halvbra. Missade en hel del, men led inte av något sorts mindervärdeskomplex som en del andra.

Matchens roligaste var absolut min ”gamla” livvakt (matris) som gjorde ett inhopp som hejaklack/glädjespridare. Tror han yttrade matchens bästa citat också: ”Mäh hörrö! Akta våra brudar!”
Det skrek han åt en Lidingöspelare som skickat in pucken i båset, den studsade på Kapten och sen vidare mot oss ”brudar” 🙂
Hoppas han fortsätter, det blir så mycket skratt och glada miner då. Och det ska gudarna veta att det behövdes idag!
Jag hade iaf roligt mellan varven. Om spelarna hade det vet jag inte, Lidingö hade iaf fasligt skoj när de körde över ”oss” med 6 jävla mål mot ETT! 😦

Kan ju nämna också, att om man prenumererar på bloggen via bloglovin.com så slipper man söka på vhcbloggen varje gång. 😉 Och jag kan inte se vem som prenumererar heller. Bara som info, eftersom det de senaste två månaderna varit 120 sökningar på just vhcbloggen…

Det stör mig lite också att jag precis hade en tanke om matchen som smet iväg innan jag hann sätta den på pränt… *muttrar* Nåväl… Dags att sova kanske? Gonatt!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

4 kommentarer on “Klister på isen, kork i öronen, skrik, skrän, fart å mål i fel kasse kan summera kvällens förlust för VHC mot Lidingös vikingar”

  1. Mr Manager skriver:

    Tungt även i Värmdö ? Från det det stod klart att vi inte har en chans att nå kvalet, spelar vi bästa hockeyn på hela sessen..

    ..det är så dax det !

  2. vhcbloggen skriver:

    Som bara den!
    Så typiskt, är det Murphys lag som spökar för er tro?

  3. Mr Manager skriver:

    Jo absolut. Eller så kan lirarna spela ut mera avspänt nu när kval-spöket är borta. Nu hoppas jag att Hanvikentränaren Lillis lyckas istället..

  4. vhcbloggen skriver:

    Låter högst troligt. För mycket nerv kan ställa till det
    Det hoppas jag också… 🙂


Kommentera

