Försenat inlägg om tisdagens drabbning mot Östervåla, en gepard på knark och om kräksjukan tar mig så dör jag…

Ja, egentligen var det ju meningen att jag skulle bloggat redan igår, men det blev liksom inte så.
Vad skulle jag skriva då? Att VHC spelade en aning fladdrigt och slarvigt? Eller att de (j*vlarna 😉 ) självklart avgjorde matchen i sista stund?
En sak vet jag iaf med bestämdhet, att långsint – det är inte ett ord som passar in på ass.coachen. 😉

Matchens skönaste kommentar kom helt klart från kapten, överlycklig över målet och tjoade: ”Fan vad härligt ******!!” Jojo, den killen är en solstråle på skridskor!
Hur gick det för resten av laget då? Jag kan inte påstå att någon gjorde en dålig match, inte ens domare Taskinen…
Många målchanser, men nästan lika många skott-på-mål-som-nästan-gick-in. Och hur pirrigt är inte det? När munnen börjar forma ett ”JAAAAAAAAAA!!” och så hörs det där ljudet.
Klonk! Stolpjävel! *muttrar*

Det var en match som gick i ett lite lojt tempo, en del missförstånd, några fastvuxna skridskor men så exploderade det hela. En del spelare vill gå i 180. Heeela tiden! Andra offrar sig så smärtan skickar upp tårar i ögonen på de (eller ja, det tror jag inte att den gör, men det ser ut att göra för hemskt ont ut ibland). Sen visade #24 med all tydlighet att kan han inte tackla sönder motståndarna så kan han åtminstone jaga skiten ur de, sno pucken och skrinna förbi. Hehe! Me like! Duracellgepard på speed liksom… Vilken kille!
Över lag tyckte jag de gjorde ett samarbete fram till vinst. Tummen upp för det! Fortsätt köra i tre perioder, 180 hela vägen, klapp-klapp-spel, många skott på mål, mycket snack och en sjuhelvetes vilja så blir det nog kval! 😀

Match imorrn igen. Nervigt värre! Men det finns en sak som är mer nervigt än morgondagens match och det är det faktum att jag mår fruktansvärt illa. Och vetskapen om att det härjar kräksjuka på jobbet gör att jag får lite halvpanik. Jag har haft kräksjukan, förra året, och jag som aaaavskyr att kräkas ville bara dö då…
Nu håller jag tummarna för att det nervositetsillamående och INTE begynnande kräksjuka… *grimaserar*

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentera

