Brynäs slog LHC, Värmdö slår till med seger när sekunderna nästan tickat slut och nervpirrigt i Alltvåans sista matcher

Hur kan det komma sig att jag tror stenhårt på att Brynäs ska ta Linköping men vacklar när det gäller VHCs match mot Nynäs? Märkligt. Jag kände att BIF skulle slå LHC, men kanske inte med de siffrorna… 😯 Hur bra kändes det inte att komma till jobbet dagen efter den matchen och flina åt Djurgårdarna på jobbet? Hehe!

VHC då? Har en kollega som är lite halvintresserad av ”lingonhockeyn”, dock ”fel” lag. Han frågade mig när VHCs nästa match var och vilka de skulle spela mot. När han fick höra att det var Nynäs sa han: ”Men de är ju bra, det fixar de (VHC) aldrig!”
”Nä… det blir nog tufft…” svarar jag modstulet.
Sen när jag satt i bilen hem så tänkte jag ”Men varför inte?”
Varför skulle de inte kunna ta Nynäs på bortais? VHC-boysen har ju en förmåga att fixa det i elfte timmen (varför heter det så? ”I elfte timmen”?) De har en smått irriterande vana att avgöra när det är sekunder kvar av perioder och hela matcher. Varför gör di på dette viset? Man kan ju få hjärtinfarkt för mindre. Har jag hört.
Som matchen i fredags. Med följande förutsättningar:
Fredag den 13:e (som visserligen råkar vara min turdag)
Nynäshamn som motståndare, spelskickliga och snabba killar i laget
Matchen börjar senare än vanligt
VHC har bortais

Så vad händer? Enligt lagledaren, som skickade korta sms med läget efter varje period, så gick det inte alls i de två första perioderna. VHC spelade tydligen inte hockey alls. Lät NHC leda matchen och lekte med VHC som marionetter (usch vad jag överdriver eller ljuger, jag var ju inte ens där!)
Sen hände nåt. En NHC-spelare kraschar och ambulans får tillkallas. Matchen bryts tillfälligt och sen tog VHC över mer och mer. I tredje perioden bombarderade de Nynäs stackars målis och bara 23 sekunder in i tredje perioden var det reducerat. Sen fortsatte målen att komma i strid ström i NHCs kasse. 5-2, 5-3, 5-4, 5-5…. 5-5… 5-5… 52 sekunder kvar av matchen.
PANG! #12 punkterar matchen och NHC får se sina poäng segla hela vägen till Värmdö… 🙂

Vilken vändning de gör! Och fyyyyyy vad jag hade velat vara där och se. Borde varit som Sverige – Finland 6-5 i VM 2003, nästan. 🙂

Nästa match är på tisdag. Hemma mot Östervåla. Spelar de samma nervvraksframkallande hockey då också måste jag nog sjukskriva mig dagen efter, men blir det bara rolig hockey så är jag helt okej med det. 🙂

Det är tight i tabellen nu (tabellen kommer från Sthlms Ishockeyförb.):

TABELL M V O F +/- P
1. Vallentuna BK 14 10 3 1 81 – 26 23
2. Nynäshamns IF 14 7 4 3 68 – 41 18
3. Värmdö HC 14 7 4 3 54 – 44 18
4. Lidingö Vikings 1 14 7 2 5 52 – 42 16
5. Sollentuna HC 14 5 4 5 46 – 45 14
6. Åkers IF 14 5 3 6 64 – 55 13
7. Norrtälje IK 14 6 1 7 61 – 83 13
8. Östervåla IF 14 5 2 7 52 – 62 12
9. Hanvikens SK 14 4 3 7 36 – 55 11
10. Rimbo IF 1 14 0 2 12 26 – 87 2

*ryser* Fyra matcher kvar, varav 3 på hemmais. Östervåla, Lidingö och sist Vallentuna. Undra om det kan bli kval (vill inte ”jinxa” nåt därför är jag lite försiktig med vad jag säger skriver).
Undra just vad Doktor ”Lär dig leva med det” skulle säga om jag kom och bad om lite hjärtmedicin också?
Förutom en diagnos då… Så jävla trött på att ha ont i kroppen jämt! Och att bli betraktad som en inbillningssjuk  gnällspik…
Förlåt då…. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt doktorn, att jag tar upp din värdefulla tid…. Det är inte meningen att gnälla om smärtan som tvingar fram tårar (jag gråter normalt inte offentligt), som gör att jag ibland misstar mig själv för en skröplig pensionär, som gör att mina Citodon-tabletter snabbt minskar i antal (inte för att de hjälper nämnvärt men vafan… de tar udden av det värsta iaf…) och gör att jag ser ut som en tvättbjörn i fejset för att jag inte får sova ordentligt på nätterna…
Suck… nä usch, jag ska inte gnälla. Det blir ju fan inte bättre för det! *garvar*

Ja just det, det är ju Alla hjärtans dag idag (eller igår eftersom klockan är 00.16 nu) så:

wpkram

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

