Asscoachen behövde hata en stund, röster i skallen borde undersökas och allt som allt blev det ju bra tillslut

Det kan ha varit inbillning, eller helt vanlig paranoia, men jag kan meddela att en viss assisterande coach INTE var särskilt glad att se mig idag. Han kanske läst bloggen eller så hade han en alldeles vanlig dålig dag.

Skulle det vara så att han tog illa vid sig för föregående inlägg om hans tjusiga svanhopp, så fine. Han är vuxen nog att ta kritik, och just i den stunden jag skrev det, då var det befogat. Jag tyckte han betedde sig barnsligt, ovärdigt och pinsamt. Just då. Och kanske var det var han behövde? En känga i röven. Någon att hata under dagens match. Jag (borde söka hjälp, jag hör röster) kunde nästan höra honom tänka ”Kan ingen jävel sätta en klubba i den där jäveln! Eller trycka till hennes ansikte med pucken! Eller rycka den där fula jävla mössan från hennes äckliga jävla skalle!” Ungefär…
Över huvud taget var stämningen, innan match, kylig. Det kan som sagt varit jag som inbillade mig, men…
Fast det var så! Innan match. Det är jag nästan helt säker på… nästan…

Men som sagt, jag tror ass.coachen behövde hata någon (mig) under den här matchen, för jäklar vad han spelade idag! Visserligen mot tabelljumbon, men de gjorde faktiskt både 1, 2 och 3-1 innan VHC vaknade till ordentligt. Jag tänker inte be om ursäkt för min ”sågning”, inte alls, den var befogad. DÅ. Idag? Icke.

Fatta skillnaden.

Gör du dumheter, skrivs du ner. Gör du braheter, skrivs du upp. Svårare än så är det inte…

Jaja, shit the same. Kvällens match var i alla fall väldigt underhållande. Och trots en del mål i baken och ett stundtals stillastående VHC, så verkade humöret vara på topp (trots hägrande krogbesök).

#10 visade varför han är vald till kapten, duracellterriern och hans kompis fladdrade längs isen, #4 åkte på en ruggigt orättvis utvisning (Rimbospelaren stod och petade upp klubban mellan benen på honom, upprepade gånger, och när han blev trött på det och gav igen – utvisning) och ja, ass.coach gjorde en match som verkligen uppvägde förra hemmamatchen. 😀
Över lag tycker jag samtliga spelare får väl godkänt. Förresten börjar jag gilla #16 mer och mer, han växer som spelare i mina ögon. Målis gjorde en del riktiga kalasräddningar och kan inte beskyllas för ett enda av målen. Det ska utespelarna ”ha skit” för.

Men se det blev bara tre mål för Rimbo… Sen satte VHC broms. 🙂 Det var fart, fysiskt spel och otur med marginalerna men med brunkarhockeyb hockeyhjärta och vinnarskallar kan det inte bli annat än vinst! Typ…

Domare är alltid kul att racka ner på eller hur? Nu har jag ju lite annat att pyssla med under matcherna så min uppfattning om domaren skiljer sig säkert mot coach uppfattning. Visserligen missade huvuddomaren en del grejer, åt båda håll, och hade lite svårt att hålla tyst ibland. Kom med utläggningar om ditten och datten, men i det stora hela får han godkänt. 🙂 Linjemännen likaså.

Nä… nu tror jag det är dags att studsa i säng…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

4 kommentarer on “Asscoachen behövde hata en stund, röster i skallen borde undersökas och allt som allt blev det ju bra tillslut”

  1. Mr Manager skriver:

    Personligen så tycker jag eran ass är det sämsta föredömet som finns för hockey. Tyresö ishall, 250 per på läktaren, varav 200 barn, då är det INTE OK att slåss, skrika, å be domaren , motsåndaren och alla att dra åt H-E…

    …är man coach (om än ass) så har man lite ansvar !!

  2. Mr Manager skriver:

    …hårt MEN sant..!

  3. vhcbloggen skriver:

    Att visa känslor (ha hockeyhjärta och spela brunkarhockey med tacklingar) tycker jag är helt okej. Däremot måste man tänka en aning längre och således hålla tand för tunga när man har ett sånt ansvar, det håller jag med dig om.

  4. Mr Manager skriver:

    Håller med dig fullständigt……
    Hårt, men schysst, det är helt OK..


Kommentera

