Tre Kronor vann över Wallander, hunden sover sig igenom matchen o själv snor jag några av Tornbergs ord rakt av…

Jag älskar Mankells Wallander, jag älskar hockey. ”Innan frosten” eller JVM? ”Innan frosten” eller JVM? Jag började kolla på ”Innan frosten”… zappade till JVM, zappade igen, och igen. Och igen. Jag såg aldrig slutet på ”Innan frosten”. Vilken rysare var bäst? Gissa. JVM så klart! Det otroliga var att medan jag halvlåg där i soffan och skrek ut order åt junisarna (som självklart inte hörde ett ord av vad jag skrek) så låg hunden vid mina fötter… Och sov! 😯 32621
Och otroligt nog verkade det som grannarna (ni vet de där som provgår betongstövlar på dagarna/kvällarna) också tittade på JVM-rysaren.

Fasen. Vilket spel! Brunkarmål, glidarmål, rakt-på-mål-mål och vilken hockey!! Bådar gott för framtiden det här. 😀
Håller med om domarinsatsen dock. Vissa grejer kan jag förstå att han släppte men seriöst?! Sååå himla dåligt ser han väl inte hoppas jag (för gör han det lär han få svårt att ta sig fram utan sin förmodade ledarhund…)

Ullströms mål… uj uj uj! Vackert så det förslår, vilket brunkarmål! 😀
Och Backlund! *svär* så bra det var! Jisses!
Det är SÅ hockey ska spelas! Med vilja, glädje och en hel hoper med jävlar-anamma! Fast det är väl samma sak som vilja men ni hajjar vart jag vill komma va? Johan Tornberg sa det väl bäst; ”Det ska vara känslor i hockey”
Just det. Utan känslor – ingen hockey.
Eller ja, ingen rolig hockey i alla fall…

Kvällens match var allt annat än känslokall. Mesta känslan var glädje, lite nervositet och några dippar av ”jävla skit”. Men det var ju bara när Slovakerna lyckades hitta hål i Markström… och det var ju inte så ofta… Tre gånger är ingen gång va? 😛

Självklart ser jag finalen… Man är väl ledig? 😉

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

