Det satt långt inne men Värmdö slog Sudret och med whiskey i kroppen blir man lätt lite utläggande om saker som inte har ett endaste dugg med hockey att göra…

För att ha så lite folk med sig, och en hel del galler, gav Sudret VHC en riktig match. Det var inte lätt för boysen att ta poäng, men de gjorde det. 3 – 0 blev det i slutänden (0-1), (0-1), (0-1). Det, eller den rättare sagt, som gjorde att Sudret inte förlorade med större siffror var deras målvakt. Vilken kille! Han måste ha nåt sjätte sinne eller en hel massa tur och en nypa talang också. Hade inte han stått mellan stolparna hade det kunnat bli hur stora siffror som helst nästan. Sen att utespelarna inte riktigt hittade VHCs mål ens var väl en annan anledning till siffrorna.

VHC spelade stundtals plottrigt och stressat, men fina åkningar över isen och en riktigt snygg kasse kom i eh… nån av perioderna… Herregud, hur ska jag komma ihåg sånt? Det överlämnar jag till vår eminente referatör (tror inte det är ett ord men jag tror ni hajjar vad jag menar).

Matchens…

Citat1: ”Vafan är han både blind å döv den där jäveln?!” Coach skriker till en av linjemännen angående domaren som nog var både blind och döv… Eller så såg han det han ville se… En av de sämre den här sessen.
Bild: Den jag missade! *morr* En av linjemännen tacklade/åkte in i en av VHC-spelarna. En riktig smäll blev det, och den missade jag! *surar*
Garv: Supporten som upprört skrek ”SOPA!” till domaren. Lättroad är man sådär på en lördageftermiddag.
Frågetecken1: Var i hela Hälsingland var publiken?? Väldigt tomt på läktaren idag.
Mest förvirrade: Speakerbåset. ”Off side! *tystnad* Eller jag menar Puck över sarg” Mmm, det är nästan samma sak. 🙂
Frågetecken 2: Hur kan det komma sig att en kille som ser ut (och beter sig, iaf utanför isen) som en nallebjörn kan ha ett sånt ruskigt temperament och svära så det osar?
Fight: Ass.coachen slogs med Sudrets #24! 😯 Det roliga var att det var ett galler, 24:an alltså, och han pekade kaxigt på gallret som skyddade hans fagra (?) nuna… Tjong! *garvar*
Målvaktsinsats: Jag är ledsen Mackan, du var suverän, men jag måste verkligen ge en eloge till Sudrets målis, vilken kille! 🙂

shcmalis

Sudrets målis

Citat2: ”Du ser ju ut som ett j-vla stopplyse i skallen” Coach om min nya hårfärg… hrmm… 🙂
Glada nyhet: ”Lille Skutt” tillbaka i truppen, härligt go i den killen och han visar känslor. Helt riktigt killen, det ska vara känslor i hockey! Det har iaf Johan Tornberg sagt, å han kan mycket bra han 🙂
Försening: Spricka i isen och slagsmål, då blir det lååånga matcher… 🙂
Citat3: ”Undra vilket man helst skulle vara utan, ett öga eller näsan?” Referatören funderar över livets mysterier efter en ”close encounter” med en klubba.
Nära-ögat: Ass.coachens klubbspets… Det gäller verkligen att vara med i matchen, även om man inte ens är på isen! 🙂

Undring: Märks det att jag druckit min andra whiskey för kvällen..? Mmm, kanske, eftersom matchen för länge sedan är slut och boysen är på väg till Gotland för re-match mot Sudret imorrn. 🙂

Ska nog ta och sluta nu, lite klurigt att hålla fingrarna på rätt ställe på tangentbordet… Jag gör det inte ofta, men ibland är det gott med whiskey… Särskilt när golvet i lägenheten är så kallt att jag måste ha fårskinnstofflor med dubbla raggsockor för att inte förfrysa tårna. Typ… 🙂

Apropå ingenting, så har jag ju dragits med ”sjuka” i snart två månader nu… Feber, hosta, täppt näsa och annan skit. Är det så konstigt då att jag tror jag är dödssjuk? Försöker ignorera faktum, men jag har gått ner två kilo på kort tid av nån *svär* anledning. Å inte gör jag det med flit ens en gång! En enda gång fick jag för mig att ”banta”, det var i åttan och mina mobbare sa att jag var tjock. Så jag slutade äta… ”Funkade” i typ två veckor, sen kom jag på att jag hellre åt mat och var riktig i skallen än smal och dum i huvudet. För jag blev yr, trött, sur(are?) och var konstant fokuserad på mat… Illa. Nä tack… Å andra sidan ”råkade” jag gå ner 20 kg på ett år för några år sen. Det var inte meningen men jag jobbade för en riktig psykopat i ett år. Levde på filmjölk och kaffe för jag inte fick i mig nåt annat. Panikångesten gjorde sitt inträde och kilona rasade. Till och med min mamma tvivlade på att jag ens vägt 20 kg mer än jag gör. Men det gjorde jag. Och inte förrän jag visade mina byxor i storlek 46 trodde hon mig. Från 76 till 56 på ett år… Kaffe och filmjölk… Nya dieten va? Nä fy tusan, men om ni hemskt gärna vill gå ner i vikt kan jag ge er namnet på min förra chef, ett riktigt j-vla psykfall… Men då får ni ju stå ut med att bli lite trasiga rent psykiskt också… Men å andra sidan, hon kanske gjorde mig en tjänst? Att vara 159 cm lång och väga 76 kg kanske inte är så bra? Gick upp lite igen och hade en matchvikt på 62 för ett par år sen, innan hunden, men då styrketränade jag ju 6 dagar i veckan också. Nu är jag återigen nere på 57 kg… Och inte har jag gjort nåt för att ”nå” dit heller. Jag vill bestämma själv… Dessutom tycker jag att jag är snyggare när kinderna är rundare på mig, ser så förbaskat kantig ut när kilona försvinner… 😕
Bilden på håret är taget för ungefär en månad och 2 kg sen…

Nä… nu ska jag inte grotta ner mig i sånt som kanske inte är så intressant för hockeynördar… 🙂

Hur som helst, morgondagen blir intressant. Håller tummarna för att ”mina” boys håller hela vägen och att de ligger och sover vid det här laget.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

12 kommentarer on “Det satt långt inne men Värmdö slog Sudret och med whiskey i kroppen blir man lätt lite utläggande om saker som inte har ett endaste dugg med hockey att göra…”

  1. rormok skriver:

    Trivselvikt var ordet.

    Ha det bra
    🙂

  2. vhcbloggen skriver:

    Jupp, får nog äta mera godis va? 🙂
    Ha det gott!

  3. Mr Manager skriver:

    Tack för dina lyckönskningar mot Gutarna. Jo, det är en tuff helg. Men belöningen skall bli 4 pinnar. För att sen ta skarpan och sist men inte minst…gruvlig revansch på Åtta-jävla-noll…

  4. vhcbloggen skriver:

    *kan inte sluta fnissa* Revansch? Tss! Nänä… sånt tillåter vi inte! 😛

  5. Mr Manager skriver:

    Ta nu skarpan ikväll, för då är vi helt klara för Alltvåan. Då skall jag snacka med Boysen så att de inte kör över er fullständigt den 5/12. 🙂

  6. vhcbloggen skriver:

    Absolut! Det blir nog en tuff match men jäklars, nu kör vi! 😀
    Hahaha! Jaaa, vill du göra det är du snäll? 😉

  7. Mr Manager skriver:

    Det har aldrig kännts så skönt när VHC vunnit.
    Tackar !
    Välkomna till Tyresö den 5/12

  8. vhcbloggen skriver:

    Varsågoda! 🙂 Förbenat dum domare, men men… Inget att göra åt, vi vann ju! 😀
    Tackar så mycket, vi kommer med glatt humör!

  9. Mr Manager skriver:

    Ha ! Lillis med glatt humör ??? Det vill jag se 😉

  10. vhcbloggen skriver:

    Njae, inte idag direkt… Men innan match (o i periodpauserna) brukar han vara riktigt munter 😛

  11. Mr Manager skriver:

    ..men bara när ”han” leder matchen..
    Skämt åsido. Ibland saknar vi honom

  12. vhcbloggen skriver:

    Ungefär bara då… 😛
    Jag förstår er, jag gillar honom och är glad att han skrev på för oss. 🙂


Kommentera

