Det söks på vhcbloggen, Värmdös supportrar är fasen världsbäst o min mejlkonversation med kollegan kan nog klassas som smått störd version 2.0…

Hmmm… väldigt många söker på vhcbloggen just nu… Märkligt 😉 Eller inte, det kanske inte är så konstigt att man vill följa sitt favoritdivision 2-lag? Och bloggen har ju knappast nånting alls att göra med klubbens officiella hemsida så det kanske blir intressantare, vad vet jag? 🙂

Dessutom, även om det blivit en yttepytteaning bättre så är det inte direkt någon fart på supportrarna i officiella sidans gästbok, i A-lagets egen, på deras egen sida, där duggar kommentarerna tätt.

Hejja supportrarna!! Vad bra ni är! Sjukt lojala!

Känns konstigt med matchdag imorrn. Ovant. Hoppas killarna orkar hela vägen, hela helgen. Hemma mot Sudret imorrn, borta mot Sudret på söndag. Jobbigt värre. Å andra sidan är det unga killar så de borde orka. Tycker jag. Men det är nog rätt jobbigt att spela två matcher på två dagar?

Okej, inte hockey då… 🙂
Jag är ju (i princip) konsultvakt/tjatkärring/lektant på jobbet och i ilskan över att jobba häcken av mig för att underlätta ett stort projekt, som sen inte bemödades användas (trots att gubbarna tjatat om att det minsann skulle vara jääääättebra om jag kunde fixa en databas för att underlätta arbetet)…. Vänta, var var jag nu då… *läser* Ah! Jo! I ilskan över att den inte användes (vilket då innebar extra mycket jobb för mig, så klart men det skiter de ju i) skickade jag ett syrligt mejl till gubbsen. Bara för att slippa säga samma sak 8 gånger menar jag… 🙂

Så här skrev jag:

Får jag bara fråga vad det är för mening att ha en besiktningsplaneringsdatabas till om ingen fyller i den?
Tack för extrajobbet

// vhcfan

Därefter följde följande mejlkonversation mellan mig och en av de yngre konsulterna….

Det är en mycket bra fråga. Besiktningsplaneringsdatabas vad är det ?? Jag känner mig förvirrad.
Nu ser jag gröna dvärgar som flyger ovanför skallen på mig. Jag e rädd.

Med vänliga hälsningar
Konsulten Konsult

Konsult

Mitt svar blev då:

Men Konsulten, du skaaaa ju inte äta saker du hittar ute!
Gröna flygande dvärgar upplöses enkelt med en fjädrande gång i snabb takt mot närmaste psykmottagning…

Svaret kom blixtsnabbt

Helvete nu är dom blåa… nej rosa … shit. Nästa gång ska jag prova och steka svamparna.
Psykmottagning.. Har du tid kl 14:00 ? =)
Med vänliga hälsningar
Konsulten Konsult

Konsult

Svar från mig (som numer tydligen är huvudskrynklare också)

Låter allvarligt, du får nog ta och komma akut. Men då får du träffa dr. Af Stenad von Klatsch, jag har en patient redan med liknande symptom som du nämligen
Det bästa vore att koka svamparna innan de äts…

Undra om en sån här mejlväxling kan räknas som ”har för lite att göra på jobbet” eller ”allvarligt sjuk i huvudet, bör remitteras till psykmottagningen per omgående” ?

Är det ett bevis på att reklam är sjukt dålig när man bara kommer ihåg det man irriterar sig på och inte företaget som gör reklam för sig? Fast det kanske är tur att jag inte kommer ihåg vilket företag det är… Det är nån bilverkstad eller nåt som kör radioreklam och det hela går visst ut på att de har tid när andra verkstäder inte har det. I alla fall så får man höra vad kunden får för svar av de olika bilmeckarna…

”Ja nu är det tight i kalendern” bland annat, sen ”Två veckor” och ”Tre veckor” och sen det som jag irriterar mig på allra mest ”Eeeeeh… feeem veckor möjligtvis”

Va?! Vaddå ”möjligtvis”??? Antingen har man väl tid eller så har man inte! Idiotreklam!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentera

