Veckans skörd av sökord gav små hundar husrum i kor och Murphys lag bestämmer om det ska bli frost eller inte

Dags för lite sökord igen. 🙂 Ett urval ur veckans skörd

Skoteroverall stor – en sån har jag ja, och den är stor. Eller är det jag som är liten kanske?
Min rumpa – struntar väl jag i… eller var det min rumpa? Ja den är fin den… 😉
Lär dig dissa – nä, låter otrevligt tycker jag
Ove Molins flickvän – är inte jag i alla fall
Kor hem för hundar – 😕 Scusi? Va? Ska hundarna bo i korna??? Flerhundsboende för vavvor då kanske? ”Fyrarummare uthyres, något fuktskadad och varm. Perfekt för den ljusskygge!” eller?

Förresten köpte jag en sån här till min darling bil:

filt

Bild från Biltemas hemsida

Grannen kom ut samtidigt som mig en morgon när jag stod och ”klädde av” bilen, pekade på snöskyddet (som det tydligen heter) och frågade:
”Är de bra de där?”
”Absolut! Det har inte varit frost en enda dag sen jag köpte den!” svarade jag med ett leende. Och det är faktiskt helt sant. Ända sen jag satte den där silvriga duken på bilen så har det varit plusgrader (?) varenda natt. Inte en tillstymmelse till frost ens en gång… Men innan jag köpte den…. Jojo, då fick jag stå och skrapa barkfrost så svetten lackade. Tro mig, oavsett temperatur så åker den på – för jag kan ge mig fan på att den dagen jag inte lägger på den, så är det barkfrost morgonen efter. Murphys lag eller hur var det nu? 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

3 kommentarer on “Veckans skörd av sökord gav små hundar husrum i kor och Murphys lag bestämmer om det ska bli frost eller inte”

  1. rormok skriver:

    apropå snöskyddet:

    På landet ville min fru sätta upp ett sånt där vindspel, du vet en massa små djä…la metallrör som låter som f..n när det blåser.

    Han satte upp det. Vad hände ?

    Jo, brunnen sinade.
    Jag skyllde snabbt på vindspelet (? )
    Men hör och häpna, veckan efter var vattnet tillbaka, och aldrig mera ett vindspel
    🙂

  2. rormok skriver:

    Ja, jag stavade fel.

    Min fru är av kvinnligt kön.
    🙂

  3. vhcbloggen skriver:

    Haha! Jasså, jag trodde det var du som fick sätta sk*ten! 😛
    Gillar din teori, jag tror på den. *tummen upp*


Kommentera

