Rättstavning behövs inte för webbis, Värmdö spelar finaler så det står härliga till och Lidingöfansen gillar inte referatet från matchen

Jag vet inte, men enligt rykten är det tydligen tillåtet att kalla sig sportjournalist trots att man inte har utbildning (jo, det finns faktiskt journalister som har gedigen journalistutbildning, även om man inte kan tro det ibland). Personligen anser jag att en dyslektisk, ”sportjournalist” som inte ens har vett att använda sig av vare sig stavningsprogrammet i word eller ta hjälp av folk som faktiskt kan stava utan att bokstäverna hoppar som LSD-höga harar, det är för mig en gåta. Att JAG inte alltid stavar rätt eller skriver ord och meningar som tydligen inte riktigt överensstämmer med svenska språket, tja… det skiter jag i. Jag utger mig inte för att vara journalist.

Ett exempel:

Skärmdump från Värmdö HCs officiella

Skärmdump från Värmdö HCs officiella hemsida

Laget har alltså lagt trupp upp ner till Lidingö… Jaaahaaaa? Va? 😕
Förövrigt verkar det spelas en jäkla massa finaler i division 2 just nu, det är inte första gången VHC spelar final nämligen…
Även här spelade man final (då spelade man mot Skarpnäck):

Marcus Axbom storspelade i seriefinalen

(2008-10-26 06:00)

Nä, nu ska jag sluta racka ner på den stackars webbmastern, det kan inte vara lätt att vara han…. Å andra sidan verkar han vara i ”gott” sällskap, eller vad man ska kalla det…

Imorgon är det dags för hemmamatch igen. Mot Ekerö. Som VHC egentligen skulle spelat träningsmatcher mot men både Ekerö och VHC blev sjuka, vardera matchdag. Får väl se hur det går. Ska bli kul att se vad det är för jepper där på Ekerö *ler*

Lidingöfansen verkar inte vara överdrivet glada för referatet från tisdagsmatchen. Bara kolla gästboken. Jag var inte där, så jag vet inte. Jag vet däremot är hur det sett ut tidigare, och värsta ”grisarna” var inte Lidingö. DÅ. Nu är det mycket bättre. Däremot kan jag tycka att Gnesta borde äta nån medicin för sina ryckande armbågar eftersom de hamnar i motståndarnas ansikten i parti och minut…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

