Ny tid i USA men jag skiter i det och skriver om Värmdös bottennapp, Salems skitspel och inte om domarens dåliga agerande… :)

Ja, det är väl knappast någon som missat att USA fått sin första svarta president? Men jag tänker inte skriva om honom (resten av Sveriges bloggare gör väl det?) Jag ska skriva om mina boys och matchen igår.

Det började bra, redan efter 21 sekunder sattes första baljan i Salems kasse. Skön start! Sen bara rasslade det till, mål efter mål letade sig in bakom Salems stackars målvakt. I tredje perioden tog det stopp, vet inte riktigt vad som hände men VHC slutade spela hockey. Vad, exakt, de spelade vet jag inte men Salem kom igen och tryckte dit både ett och fyra mål bakom vårt så kallade ”bottennapp” (bästa bottennappet jag sett i alla fall). VHCs målis fick inte mycket hjälp och kan knappast klandras för ett enda av de mål han släppte in. För övrigt var det premiär för mig, att se honom mellan stolparna, och jag måste säga att jag blev riktigt imponerad. En riktigt bra målvakt, vaken, snabb och tuff. Härligt! Nu har vi TVÅ kanonmålisar!

Lite skvaller då? Ryktet säger att en tidigare VHC-spelare är på väg till A-laget, har sett honom spela och för det första bringar han lite rutin och stabilitet till truppen eftersom han inte är runt 20 och för det andra så är det bra med en spelare som återvänder till klubben för att han tycker det är så oerhört roligt att spela. 🙂

Annars då? Coach har också han skaffat hund, en 2-årig rottweilerhanne, kul!
Kvällens absolut sötaste var småkillarna som stod utanför omklädningsrummet och bad om autografer från spelarna. Vilka sötnosar!
Jag vet inte riktigt var webbredaktörn får sin information från men det här, är sannerligen dagens mest utflippade och felaktiga text…

Från VHCs officiella klubbsida

Från VHCs officiella klubbsida

För det första är assisterande coach namn felstavat och för det andra är det korrekta antalet mål 6 stycken på 9 matcher. Jojo, så kan det gå när man slirar på tangenterna för att vara först med information… *ler lite illvilligt* Länk till klubbsidan

Nåja, det är kanske inte så lätt alla gånger…

Jag tror jag struntar i att kommentera domarens agerande i andra perioden, men att som domare, säga (till en spelare) att han inte vill ta utvisningar, visar på dåligt omdöme tycker jag.
Visst fanns det skådisar i Salem också… Pinsamt! Och de upprepade tacklingarna mot ansiktet borde renderat i minst tio minuter för vissa Salem-huliganer på isen, fy fan vad usla ni är! 😦 Lär er spela hockey istället och sluta bete er som kärringar på isen så kanske det går bättre nästa gång!?

Jaja, shit the same, VHC vann men vinsten grusades lite av det dåliga spelet i sista perren. Nästa match blir mot Gnesta på fredag, hemma. Det kan gå precis hur som helst, tror dock på vinst, om bara boysen kommer ihåg att sätta på sig hjälmarna istället för de höga hattarna…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer on “Ny tid i USA men jag skiter i det och skriver om Värmdös bottennapp, Salems skitspel och inte om domarens dåliga agerande… :)”

  1. rormok skriver:

    Är inte domaren alltid väldigt dålig ?
    🙂

  2. vhcbloggen skriver:

    Hehe, man skulle kunna tro det… Och i division 2 är det ofta det, dock finns det ett par tre stycken som är riktigt riktigt bra (men de försvinner väl snart upp i högre serier kan jag tänka) 🙂


Kommentera

