Idag kommer inspirationen från kompisen E, hockeyn står på stand by och igår fick jag bli glad i trafiken

Japp, jag älskar att kika in på kompisen E’s blogg, läsa hennes vackra, något melankoliska texter om livet. Vilar ögonen på bilderna och jag börjar alltid minnas de små glädjeämnena från skoltiden när jag tänker på henne. 🙂 Inte för att just min skoltid var så jäkla munter, men E var det, stunderna med henne, ute i stallet, med hästarna och när hon spelade piano för mig… *minns*

Så nu blev jag inspirerad, jag vill också lägga in fina bilder! Här kommer några (nån som kan gissa var jag har fotat nånstans?):

Hockeyn då? VHC spelade mot Skarpan igår och det gick ju alldeles utmärkt… 😉 Vinst igen. Borta på Zinken, mot ett av seriens starkaste lag. VHC var starkare, ville mer kanske och (vad jag förstår) höll sig borta från utvisningsbåset. Nu är ju inte statistiken eller referatet från matchen upplagt än så jag gissar bara… Det som är extra kul är att andremålis, som fått riktigt bra med skit i A-lagets gästbok, stod emot bra och lyckades slå till med en räddningsprocent på 91,3% 😀 Så för att ta det på utrikiska: ”In your face” skitsnackare! 😛

Igår… ja vilken j-a dag… *skakar på huvudet*
Eftersom jag varit sjuk i tre veckor nu, först förkylning, sen bihåleinflammation och nu förkylning igen så blev jag tvingad till doktorn. Så igår skulle jag dit. Självklart fick jag inte träffa min husläkare, fick ju en ny när min gamla slutade och har behövt läkarvård fyra gånger efter ”bytet”… Inte en enda gång har jag fått träffa den nya, olika varje gång… Nåja, den här läkaren var för det första sen, för det andra ifrågasatte han mina symptom och när jag frågade om det skulle tas en sänka (blodprov alltså) också svarade han:
”Tjaaa, det kan vi väl göra….”
Känns ungefär som inlägget hos Hasse Brontén… Husläkare… *suck*
Problemet var bara att när jag kom ner till Labbet så hade han glömt/struntat i att skicka meddelande om att sänkan skulle tas, så det blev bara ett ”näsprov” (som förövrigt är något av det äckligaste jag vet *ryser*)

Åkte därifrån 140 kronor fattigare och med en näsa som kändes som den blivit piercad av en stoppnål…
Jobbade lite och åkte hem när mörkret föll… Det var då det hände. Bland alla icke-blinkande, själviska, farliga, nonchalanta idioter i trafiken fanns en BMW-suv (X5?) För det första blinkade föraren att h*n ville in i min fil, jag lättade på gasen och släppte in eftersom det var tjockt med bilar och avfarten till Björknäs närmade sig, vad händer?? Föraren tackar genom att blinka lite till!! 😯 😀 Tänk vad några extra blink-blink kan göra! Jag blev superglad och föraren i BMWn också tydligen. Tänk om det kunde vara så jämt i trafiken!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer on “Idag kommer inspirationen från kompisen E, hockeyn står på stand by och igår fick jag bli glad i trafiken”

  1. rormok skriver:

    Fina bilder.

    Visst är det trevligt, när man ”kramar” varandra i trafiken. Alltså hjälper varandra och får ett tack för att man gör det.

    Mycket trevligt.

    Ha det bra

  2. vhcbloggen skriver:

    Tack! 🙂
    Absolut! Mer kramar i trafiken!
    Hoppas du har en skön helg! 🙂


Kommentera

