En första förlust, ett bortdömt mål och min bättre hälft har fyra ben enligt julfestsugna kollegor…

Det började ju så bra, sen gick det bara utför… Första förlusten är ett faktum, men å andra sidan, kan man förvänta sig idel segrar? Nä.

En intressant iakttagelse jag gjorde var följande:
Domare Taskinen var lika inkonsekvent som förra gången han dömde en VHC-match.

Och nej, jag skyller inte förlusten på domaren, jag menar bara att han dömer som ett missbildat ägg på valium. Förlusten får stå för VHC-spelarna själva. Att ett av deras mål blev bortdömt var ju visserligen inte deras fel men 6 mål i baken, det kan inte ens Taskinen beskyllas för.

Det blev skrikigt, surt, gnälligt och Åkersspelarna var inte särdeles mycket bättre skådisar än Lidingös dito, en av de tog sig för munnen och grinade väldigt illa. På bilderna finns beviset, VHC-spelaren var inte ens i närheten av ansiktet… 😕

Åkers har tyngre, större, äldre och mer erfarna spelare än VHC och de åkte lätt igenom hela försvaret. VHC backade, slirade, slarvade, och när de väl hade pucken var det ”hellre snyggt än bra” och både passningar och skott på mål hamnade lite här å var i hallen. Hatten av för Åkers, som var det bättre laget igår kväll, även om de stundtals betedde sig som kärringar. VHC-spelarna kanske surar och skriker mindre genomtänkta kommentarer till både motspelare och domare, men de gnäller f-n inte!

Och just det. Vart tog den där fotografen från Nacka Värmdö Posten vägen? Lögn och förbannad dikt eller någon annan orsak till att det, som brukligt, bara fanns EN fotograf på plats under gårdagens match. Vad jag kunde se i alla fall. För den som satt uppe på läktaren och blixtrade med en kompaktdigitalare, han kom från Åkers nämligen. Märkligare saker har ju hänt, än att folk hittar på saker menar jag. *flinar*


Det är dags för julfest här på jobbet… Eller ja, diskussioner i alla fall. Samma som alla år.
”Får vi ta med respektive?” De som varit mesta motståndare är de som oftast ”hoppar över skaklarna” åtminstone med ena benet. 😕
Det finns EN singel på företaget… Jag. Undra exakt hur kul jag skulle ha på en sån fest? Bara par, och så jag…
”Höhöhö! Du får väl ta med dig hunden då! Höhöhö!”, skrockar kollegorna.
”Jaaa, han är ju kille också! Höhöhö!”, fortsätter de…

Euhm… Jo visst, det är en hanhund, men vi är olika raser om nu nån missat det… Och att bli utpekad på det viset kändes ju mindre kul. Är det respektive som ska med, ja, då stannar jag hemma med hunden. Julmat kan jag äta på julafton hemma hos mamma…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer on “En första förlust, ett bortdömt mål och min bättre hälft har fyra ben enligt julfestsugna kollegor…”

  1. rormok skriver:

    Strunta i den officiella julfesten (firmans)
    Jag tror att du är värd trevligare sällskap
    🙂

  2. vhcbloggen skriver:

    Det lutar åt det, och så tar jag en ”avskedsöl” med en av tjejerna innan hon slutar och ger sig ut på nya äventyr. 🙂
    Tack! 😀


Kommentera

