Våndan är över, bilen är lagad, priset var osaltat och jag är nog nästan lite kär i både min bil (som jag saknat) o bilmecken!

Ååååååh vad jag älskar min bil! Ååååååh vad jag älskar bilmecken!! Det såg vääääldigt mörkt ut ett tag, sprang iväg mot 5.000 plus lite till… Jag hade 5.900 på kontot när jag tömt sparkontot på det lilla jag hade där (sälja fonderna tar ju två dagar)

Drömde en mardröm häromnatten, mecken ringde och sa att bilen brann.
”Jamen SLÄCK DÅ för he-te!!” skriker jag desperat.
”Jao men eh… vi vet liksom inte riktigt hur vi ska göra…” svarar de osäkert.
Allvarligt. Jag vaknade alltså mitt i natten och var HELT säker på att de faktiskt stått i verkstan mitt i natten, sett att bilen brann och sen ringt MIG! 😯 Snacka om att vara nervöst nervvrak.

Bilen har varit där sen i tisdags och mecken ringde varje dag för att tala om hur mycket det kostade för varje dag som gick. Igår kom chocken. Bilens fel är helt jävla unikt! Hyundai har bara sett det en gång tidigare… Kul med en unik visserligen men ändå… Det suger lite…

Idag ringde han. Jag biter mig i läppen, håller krampaktigt om stolens karmar och blundar (som om det skulle hjälpa liksom). Väntade på chocken. Så säger han:
”Sitter du ner ordentligt nu då?”
”Jävlar!” var första tanken som dök upp och siffror som 12, 13 tusen dök upp i skallen, följt av ”Vad i he-te ska jag leva av resten av månaden? Jag kommer hamna på gatan!”
”Mmm, jag är beredd!” säger jag och försöker värja mig mot det onda genom att knipa ihop ögonen ännu mer.
”3.200 kronor blev det” säger han och jag hör hur han ler i andra änden.
Jag glömmer bort att andas.
”Va?”
”3.200 kronor.”
”Men? Hur? Vad..? Va?” Totalt stillestånd i hjärnan, vad sa han nu egentligen??

Det visar sig att dessa killar, som kollegorna kallar ”Knoll å Tott i Gröndal”, lyckats lista ut hur man lagade felet med bromsarna UTAN att ta till delen de fått beställa från Hyundai (säg den märkesverkstad som skulle skippa att ta betalt för en del de beställt och sen inte använt).
Inte nog med det. När de lagat bilen körde de den till Bilprovningen och ombesiktigade den! 😯

Så, oron borta, bilen lagad och besiktigad och dessutom; money in the bank! 😀

Just det, vad heter de då? Jag vet, jag är lättroad – JC Bensin & Service
Det som är kul är att de håller till i ett hyreshusgarage (kolla gärna på kartan till länken), om än gigantiskt stort, det finns ingen skylt och framför allt – ingen bensin(pump) så långt ögat når (eftersom bensinen gör sig bäst i tanken på bilen, inte på golvet hos en bilmeck, det kan ju börja brinna 😉 )

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

4 kommentarer on “Våndan är över, bilen är lagad, priset var osaltat och jag är nog nästan lite kär i både min bil (som jag saknat) o bilmecken!”

  1. Katta & Doriz skriver:

    Fy fasen va skönt!
    Hade en pippigul Hyundai Atos av fyrkantiga modelklen förut. Den saknar jag! Bästa bilen jag haft!!!

  2. vhcbloggen skriver:

    Verkligen! Blev så sjukt glad när jag hämtade bilen att det nästan var overkligt. 🙂
    Det här är min första egna bil så den är lite av min bäbis… 🙂

  3. Pia skriver:

    Fan va schysst och ovanligt. När jag bodde i Nacka fanns det en sån verkstad vid lilla Statoil vid Nacka Forum, jag hade klippkort där.

  4. vhcbloggen skriver:

    Visst var det?! Blev ju helt chockad för tusan! 🙂
    Hehe, klippkort! Hoppas verkligen att jag inte kommer behöva det hos ”Knoll o Tott” men men, det är sånt man måste stå ut med när det gäller ”gamla” bilar. Mina kollegor hävdar att min darling är gammal nämligen… Det är en 98:a ju! Bäbisbil! *ler*


Kommentera

