Nä nu blev jag både ledsen, besviken och skitarg, men i stridens hetta o feberyran blir det nog ett å annat ‘faaan’ också

Jojo, här händer det saker minsann. Mitt i migränanfall o kräkdito händer det. Och det är inte utan att jag blir ännu mer ledsen och framför allt besviken på sättet man behandlar mig på. Nu blir det ett lite kryptiskt inlägg, men det här är ”bara en avskrivning” så lägg inte för mycket krut bakom att försöka reda ut begreppen… *ler lite*

Någonting jag verkligen hatar är folk som snackar skit, går bakom ryggen på en och inte vågar stå för det de tycker eller har beslutat (över huvudet på mig). Folk som ändrar på redan givna löften och ”sanningar”. Folk som trycker ner andra för att själva höja sig över pottkanten. Skitnödiga gubbar som verkligen inte tål att någon annan (för jag vill verkligen inte tro att det beror på att jag inte är man) faktiskt vet mer om lagar, förordningar och journalistik. Stackars stackars staaaaackars dessa små män med mindervärdeskomplex som måste slå en tjej på fingrarna, slå sig själva på bröstet och högt grymta att ”nu har hon minsann gjort fel!! Moahahaha!!!”
Om så vore. Att jag faktiskt gjort fel. Då hade det varit lättare att svälja. Deras j-a skitfasoner som snarare hör hemma på högstadiet än någon annanstans. De ändrade reglerna. Utan att tala om det för mig. Så i deras tycke har jag gjort fel. De kan skita ner sig.
De avslutar med att smöra för mig. ”Vädjar till min välvilja” att jag ska släppa mina bilder till de gratis.

Nähä! Nu ni små gubbar ska ni få veta att ni skitit i det blå skåpet. Kan ni vara småaktiga, barnsliga och elaka så inte mig emot. Men ni har bråkat med helt fel tjej. Synd bara att det inte är ni som får lida för det, utan de andra. DET tänkte ni nog inte på. Var ni så upptagna med att sätta dit mig att ni inte tänkte längre än era små näsor räckte? Så synd. För er. Och alla andra.

Men okej. Jag jobbar inte gratis, och framför allt inte under såna förhållanden, så nästa år får ni klara er utan mig. Inte för att jag tror ni bryr er. Ni sitter väl där och slår er för bröstet och skryter om hur duktiga ni är på att trycka ner andra.

Jag ska inte bråka mer. Jag ska vara en snäll flicka och bara ta emot. För det är uppenbart, att gubbväldet som härjar kan man fan inte vinna mot. Jag jobbar i en mansdominerad bransch så jag vet hur det är. Men det gör inte så mycket, för en dag står ni där med byxorna nere och skägget i brevlådan… Gissa vem som skrattar då?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

5 kommentarer on “Nä nu blev jag både ledsen, besviken och skitarg, men i stridens hetta o feberyran blir det nog ett å annat ‘faaan’ också”

  1. Lasse skriver:

    Var är dom…? Jag kan spöa dom… Om du inte redan gjort det..

    Stå på dig… Jag är på ditt lag.

  2. vhcbloggen skriver:

    *ler* Tack! Känns skönt att ha dig i min ringhörna! 😀

  3. Katta & Doriz skriver:

    Å jag hejjar också på dig!
    Jobbade som rätt ensam tjej i mitt ytrke och slogs mot fördomarna, ju mer skit jag fick desto mera envis blev jag…. Man ska inte göra oss arga, då ger vi oss inte!

  4. vhcbloggen skriver:

    Exakt Katta! Ju mer de håller på, desto mer ”jävlig” blir jag. Men jag tänker visa att jag är ”större” än de, och vara trygg i mitt beslut så kan de sitta där och gräma sig sen… hehe!
    Tack! Känns skönt med ”fler i ryggen”. 🙂

  5. […] Bloggkommentar – Den från Lasse; ” Var är dom…? Jag kan spöa dom… Om du inte redan gjort det.. Stå på dig… Jag är på ditt lag.” På det här inlägget: Nä nu blev jag både ledsen, besviken och skitarg, men i stridens hetta o feberyran blir det nog ee… […]


Kommentera

