Från målfest igår till migränkräkningar hela dagen idag o nog pratat om BIFs förlust…

Ursäkta språket men fy faaan vilken jävla dag! 😦 Vaknade med huvudvärk, tog en lugn promenad med vovven, åt frukost, spydde…. Skallen höll på att sprängas, migrän… Så otrevligt. Spyr lite till. Lägger mig i sängen, låter sakta huvudet nå kudden, kunde jag skrika skulle jag göra det, vem fan är det som skär i mitt huvud?? Kräks igen. Känns som huvudet spricker. Somnar. Vaknar av att de ringer från jobbet och undrar vara jag är. Så mycket för den svarsservicen vi har på jobbet (samtal innan 8.00 och efter 16.30 går till svarsservice på annan ort nämligen). Spyr, går o lägger mig, svär tyst och skiter i att svara när mobilen ringer. Går ut med hunden en sväng. Försöker dricka lite vatten… ja ni kan ju gissa… Känns som jag blivit överkörd av en ångvält och injicerad med samtliga års upplagor av kräksjukan… Snacka om kontraster. Igår var rena rama festen i Ekhallen! Mål, bra spel och faktiskt lite fart på publiken.

Coach undrade hur jag tyckte killarna spelade, ”ser rätt hyfsat ut va’?”
Hyffsat? Bättre än så. VHC blir att räkna med den här säsongen. Så länge de håller huvudet kallt och inte drar ner på farten när de leder. Coach, det ser mer än hyffsat ut och jag blev lite förvånad igår faktiskt. NIK brukar vara riktigt riktigt bra. Vad de pysslade med igår vet jag inte. VHC-boysen kunde lätt ta sig genom hela NIKs försvar och sen sätta pucken i mål. Ja, inte alla gånger, då hade det ju blivit mer än 7 mål, så målskyttet får de nog öva lite mer på.

Måste kolla lite fler matcher och få ett hum om vilka de nya killarna är, rent spelmässigt. Men som sagt, det ser riktigt bra ut, lite finslipning bara så ordnar det sig och ettan är inte långt borta. Men okej, ta’t lugnt. Säsongen är lång och allt kan hända. Men jag tror verkligen på 2008/2009 års VHC-trupp. 🙂

Sen att BIF gick och förlorade mot DIF var ju extra surt… Särskilt eftersom jag innan matchen kaxigt sagt att BIF är säkra eftersom de har Markström i mål… Suck. Majoriteten av boysen är ju dessutom Djurgårdare…. Ska nog ta på BIF-mössan nästa match tror jag… 🙂
Så, nog om det… Dags att fokusera på nästa match!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

2 kommentarer on “Från målfest igår till migränkräkningar hela dagen idag o nog pratat om BIFs förlust…”

  1. rormok skriver:

    Hoppas att du mår bättre nu. 🙂

  2. vhcbloggen skriver:

    Tack! Lite bättre är det, men nu har jag feber så det blir nog ingen ”bal på slottet” imorrn som planerat… J-la skit också, jag som köpt fina kläder å allt (jag som dessutom hatar att shoppa kläder…)
    Får ligga hemma o tycka synd om mig själv istället… 🙂


Kommentera

