VHCs sjuklingar torskar mot OHCs kobror, min lille vappe är skräckinjagande och det finns inget bättre än när BIF slår HV!

Det blev fetetorsk för boysen igår, borta mot Ormsta. 5-1 till OHC… Trist!
Visst skulle jag kunna bortförklara det hela med att 6-7 av VHC-spelarna låg hemma med influensa och coach tagit in tre junisar, om än duktiga. Men det är bara en liten del, Ormsta ville nog mer helt enkelt. Sen har jag fått för mig att hemmalaget alltid har en fördel att ha just hemmais.

Imorrn ska NIK få smaka… eh..? Äh! Ni hajjar… Ska bli kul att se, hoppas några fler av VHC-boysen är friska också. Å andra sidan kanske det är bättre att ladda inför den stundande seriepremiären istället? Första matchen är borta mot Gnesta. Hmmm… Kan gå nästan hur som helst, men har vi tunt med folk blir det nog oavgjort som bäst.


Har man ”stor” hund och är lika lång som jag (= smurfsize) kan man få höra riktigt skojiga saker.
Som t ex den kvinnan (med liten ilsken terrier) som varnade sin far (~70 år med stor dobberman) att –
”Akta dig nu, det kommer en JÄTTESTOR hund därborta!”
När jag såg ekipaget, stel gubbe med stor dobbis (kan ha varit en blandning också för den var riiiiktigt stor), då gick jag och ”lillemannen” åt andra hållet…
Senare började jag fundera på hur stor han egentligen är, min lille skit. Jag ser ju honom som liten, och valp, fortfarande. Mätte honom igår, och min ”bäbis” är 66 cm i mankhöjd och väger närmare 40 kg (nu gissar jag bara, har inte vägt honom på flera månader och sist stannade vågen på 38 kg).
Ibland hörs också smått förskräckta tonårskillar som utbrister:

”Oh j-lar vilken stor hund!”


Jag vet inte, men en seger mot HV känns alltid bättre än en seger mot nåt annat ES-lag tycker jag. Moahahahaha! Sååå skönt med Markström som spikar igen och att BIF jobbar ihop sig. 🙂 Det blir nog en bra BIF-säsong tror jag. Hoppas bara jag kan komma iväg på några matcher, tvivlar på att jag får hundvakt om jag ska iväg på nån match i Läkerolen så det får väl bli en DIF vs BIF-match kan jag tro. Oavsett vilket, jag vill se BIF vinna, live! 😀

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Kommentera

