Urringat på Bilprovningen gav uppdrag, Ekerö bangar mot VHC och NIK väntar till den 23:e…

Så var jag av med den oskulden också – besiktning på Bilprovningen. Hade fått ett stensäkert tips från en kollega att man, som tjej, kan slippa få nedslag på ”fjuttgrejer” i protokollet om man har urringat. Sagt å gjort –

© vhcfan 2008

© vhcfan 2008

Kör in till besiktningen och möts av… en tjej! Bara att dra upp dragkedjan i jackan alltså… man vill ju liksom inte göra bort sig… *garvar*

En ”fjuttgrej” på protokollet fick jag – ett positionsljus ur funktion. Och visst, hade besiktningstjejen varit en kille så kanske… Men andra nedslaget var lite värre så det hade inte ens en ‘han’ sett mellan fingrarna på. 50% bromsverkan på höger bak… illa illa! Frågade kollegorna om de visste nån bra bilmek, när jag kom till jobbet. Och visst gjorde de det. Jag återkommer om huruvida de var duktiga och schyssta eller inte, efter den 30:e… Namnet på de också, både kollegornas smeknamn och deras riktiga, lika kul båda två. 🙂


Gårdagens VHC-match i Ekhallen blev inställd pga sjukdom hos Ekerö. Lite synd tycker jag, å andra sidan fick jag göra gårdagens goda gärning – köpa mat till lillebroren. *garvar* Inte lätt att hålla reda på alla avgifter som dras mitt i månaden…
Nästa match, för mig, på hemmais blir den 23 september. Låååångt dit! Känns det som i alla fall. Norrtälje står för motståndet. Dags för revansch för VHC-boysen! 😀

Edit: Det är ”skrämmande många” som söker på just VHC-bloggen… undra om de är mig på spåren? 😉 Schhh….

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

5 kommentarer on “Urringat på Bilprovningen gav uppdrag, Ekerö bangar mot VHC och NIK väntar till den 23:e…”

  1. rormok skriver:

    Har du kollat priser med ”speedy”?
    De är hyfsat billiga på bromsbyten. I och för sig så är ju ingenting billigt med bilar.

    AIK eller som en del säger, Allmäna Idrotts Klubben, lyckades peta in en puck mot Skövde. Vackert 🙂 (för oss som håller på lag i de lägre divisionerna)
    Ha det bra 🙂

    P:S
    Du skriver på ett väldigt kul sätt. Inte konstigt, alltså, utan skojigt, roande, underhållande, ja, du förstår.
    D:S

  2. vhcbloggen skriver:

    Ringde de nu (tack för tipset!) men han kunde inte svara med exakt pris förrän han sett bilen, däremot låter det som kollegans mek är billigare ändå…
    Tack så mycket! Vad glad jag blir! 😀

  3. Mr Manager skriver:

    Jag har nog stått för en del av ”skrämmande många sökningarna”. Jagar dagligen div 2 nyheter och rykten..

  4. vhcbloggen skriver:

    Lägg till sidan som favorit då? 😉 Så slipper du söka menar jag 🙂

  5. Ensam kille skriver:

    Jag vet inte med urringat men däremot om man har mycket rost under bilen då ska man skicka in en tjej som har väldigt kort kjol på sig när dom går under bilen och kollar det funkar iaf 😉 Om det inte är en tjej då som ska kolla det 😛


Kommentera

