Värmdö torskar borta med ett mål, Wickenheiser blir diskriminerad och jag blir snart av med en oskuld till…

Torsk borta mot Norrtälje men men… Det är ju bara träningsmatch. Vinst hemma mot Ormsta i tisdags, och det såg ju riktigt bra ut. Mot NIK var det visst lite svajigt i första perioden sen spelade de upp sig och förlorade med 4 – 3. Inte illa. Värre då att vara Ormsta-fan och höra att de förlorat med 1- 4… *ler*

På tisdag är det dags för drabbning igen. Den här gången står Ekerö för motståndet. Blir nog intressant och jag tror på storseger för VHC.

För övrigt är jag irriterad på en viss webbredaktör men vaf..! Som lillebror sa:
”Vad ska du slösa energi på han för?”
Helt rätt lille broren. Tänk om jag kunde släppa alla orätter och bara leva livet? Livet som faktiskt är glass å pannkaka å bergådalbanor! 😀
Så enkelt allt skulle vara då.

Läste om Hayley Wickenheiser och förbundets krav att hon måste ha galler när hon spelar.
För det första; vaaaad har de med det att göra? Hon har själv valt att spela med killarna, på deras villkor, varför ska hon då bli diskriminerad? ”Stackars lilla kvinna, lyssna nu på farbröderna här – du ska skydda ditt lilla ansikte så du inte får blåmärken”
För det andra – Hon har ju försäkring, hon blir alltså ingen kostnad för förbundet om hon blir skadad.
En av kommentarerna till artikeln skriver att ishockey och damishockey är två olika sporter och jag är i det närmaste, beredd att hålla med. Olika regler för samma sport, märkligt

Ser fram mot tisdagen, men inte onsdagen. Tror inte att jag gör det i alla fall. Jag ska nämligen besiktiga bilen och bli av med ”bilbesiktningsoskulden” 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Kommentera

