Tidsbrist ger blogginläggsbrist, snabbmat ger dumhuvuden och snart ska VHC spela första matchen för säsongen!

Oj… jag hinner inte blogga! 😦 Trots att jag har massor jag vill skriva, sen om nån vill läsa… Det är lite shit the same faktiskt. Apropå engelska så har jag tydligen läsare från andra sidan pölen som använder Google Translate för att läsa bloggen. Kul! Men det blir lite si och så med översättningen eftersom jag ibland skriver, tja, inte helt rent så att säga… Så här ser det ut då –> Länk

Förresten, har ni sett reklamen för McD? Den med killen som hänger i en gren med ena armen och håller i pommes frites i den andra? Den reklamen måste ju vara bevis, om något, på att snabbmat gör dig dum i huvudet. *garvar* För om han nu så gärna ville ha pommes – lyft armen, för pommfritten till munnen, ät. Plättlätt! *paus* Totalt hjärndöd reklam. Å andra sidan fick de ju uppmärksamhet för den, så nåt rätt gjorde de ju på reklambyrån.
Verkar enkelt… å välbetalt (?) kanske ska byta sprängsten mot reklam? 😉 😛

Några av veckans….
Samtal: Mellan mig och lillebroren:
Han: ”Kan du komma förbi och plocka upp mig när vi ska till mamma?”
Jag: ”Vaf**? Har du fått fel på benen?”
Till saken hör att han bor ungefär fem minuter från vår kära mor…. Sen ringde jag igår, för det regnade ute, och erbjöd honom skjuts (jag bor ungefär en timmes promenad från henne så…) Då svarar han att han minsann kan gå… 🙂
Ord: ”Saaaakta” – till hunden som måste lära sig att stolparna, träden och dofterna verkligen inte försvinner om man inte spriiiinger fram till de…
Meningar: ”Har du bomull i öronen eller har du blivit senil på riktigt?!” – till hunden, som just nu är i sin värsta slyngelperiod och varken hör eller minns nånting ibland verkar det som.
”Och vart ska du då lille vän?” – till medtrafikanter som inte blinkar innan de svänger.
”Har de inte fixat back-upen än?” – till IT-chefen. Det är en stående fråga eftersom back-upen på jobbet inte funkar som den ska.
Väder: Hur fasen kan det vara grått, regna och samtidigt vara 19 grader varmt? Det är nåt fel här…
Guldlägen: Hockeyn har börjat, det finns ett outnyttjat forum som borde bli intressant så småningom och jag har upptäckt bandet The Spill Canvas

Hockeyn då? Tja, Tre Kronor igår var väl inte mycket att hurra för?
VHCs trupp blir klar och spikad först på måndag kväll så det är bara vänta lite till. Det jag vet är att tre spelare slutar, en byter klubb och ”glädjen i mörkret” att Nypan-målis stannar en sesse till! 🙂

VHC premiärspelar på tisdag, hemma mot Ormsta. Får se hur det går. Först och främst ska det bli kul att se hur truppen ser ut och sen hoppas på att träningsmatcherna går åt helvete för då brukar säsongen bli bra och vinstrik… *garvar och målar fan på väggen* (<– översätt det där om ”du” kan, google translate)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

2 kommentarer on “Tidsbrist ger blogginläggsbrist, snabbmat ger dumhuvuden och snart ska VHC spela första matchen för säsongen!”

  1. Lasse skriver:

    Meningar…; Den där pedalen längst till höger… Minns du den från trafikskolan…?

    Slinker ur mig lite då & då när det inte går så fort som min högerfot vill…

  2. vhcbloggen skriver:

    Aha! Det är du som ligger bakom och ljustutar?! 😛
    Jag är en sån där ”väglus”, dvs jag kör så fort som man får…
    Men jag kan hålla med, är det 90, då kör man 90 – inte 80… Kan bli tokig på sånt 🙂


Kommentera

