Värmdö Bostäder fick tunghäfta, jag fick ont i huvudet (brain freeze kallas det visst på utrikiska) och hockeyns Silly Season är galnare än nånsin

Dag 3 kl.17.00 – DÅ kom varmvattnet tillbaka. Värmdö Bostäder SUGER!! Men okej, får väl vara glad för att det inte var 10 dagar som förra gången. Och att jag, tur-i-oturen, är hemma och sjuk så jag inte behöver oroa mig för att störa allmänheten med min odör… 😛 Fast jag duschade tvättade håret innan jag skulle åka iväg och handla, kände mig en aning äcklig… Iskallt vatten och hårtvätt är ingen hit kan jag meddela. Fick skallebank ju!
Jag ringde igår och frågade vad som pågick, annars hade jag inte fått nån information. Kan vara bra att gå ut med det till sina hyresgäster tycker jag… Men men…

För övrigt suger det att vara sjuk på sommaren. Det är alltid uselt att vara sjuk, oavsett årstid, men särskilt just nu. Det är fint väder och ljusa kvällar är perfekt för promenader i skogen. Problemet är att jag, för det första måste ut – vare sig jag vill eller inte, och för det andra blir totalt slut efter en kvarts promenad. Nu börjar febern ge med sig i alla fall, så den tjocka halsen kanske (mår bättre av en whiskey) dämpar sig också snart?

Har sett att flera söker på ”rykten värmdö hockey” men tyvärr måste jag göra er besvikna, jag har inga svar, bara rykten. Däremot vet jag att NHKs tränare har slutat, men det är ju skit samma. Och fusionen med Bajen verkar gått om intet. Vad vet jag? Står inget på NHKs hemsida i alla fall. Senaste ryktet är att Bajen går ihop med M/B (Mälarhöjden/Bredäng). Vet inte hur det blir med det, orkar inte sitta och leta efter information om ett lag jag egentligen inte bryr mig så mycket om…

Vad gäller VHC så ryktas det komma ett par nya spelare, men ingen jag känner till direkt. Eventuellt är en ny målvakt på väg också. Även han en kille jag inte hört talas om förut, ung dock. Skulle gärna se lite rutin i laget kommande sesse. Får väl se hur det blir. Måste försöka ta mig ner på nån isträning sen för att kolla läget. 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentera

