Jag undrar var min rumpa tatt vägen, synen har fått värmeslag o det är fler än jag som inte vill vänta på VHCs trupp

Sådär ja… Semestern nästan avklarad. Härligt! Inte att den snart är slut, utan att jag just har semester, det är härligt. Inte lika härligt att åka nästan femtio mil i +25 grader solsken. Hunden hade det svalt och skönt därbak, själv höll jag på att smälta bort… 🙂

En riktigt kul semester i Småland blev det. Många långa diskussioner, skratt och insikter. Jag fattar det inte. Har jag blivit så hjärntvättad av mediabruset fast jag inte vill? Missförstå mig inte nu, jag gillar min kropp och mig själv, men när jag såg bilden A tagit på mig blev jag ställd. Jag tittade förvånat på henne och utbrast: ”Men? Vad smaaal jag ser ut!”
Hon smäller till mig på huvudet där jag står nerböjd över bilden. Kanske för att se om hon på nåt sätt manipulerat den under millisekunden det tog att ens ta den. Men näe, det är den inte. Jag ser ut så, men jag fattar det ändå inte. Hon suckar, skakar på huvudet och tar en bild till, rakt upp o ner bara. Visar mig igen och långsamt sjunker det in… Hur fasen blev det så här? Hur hjärntvättad har jag blivit? Och hur skev är min syn egentligen? Jag ser mig inte alls som överviktig, inte ett dugg, men inte sååå smal! Konstigt… Å andra sidan kan jag fortsätta äta mitt godis och mina cashewnötter med gott samvete… *garvar*
Här är bilden som fick mig att undra var tusan min rumpa o mina bröst tagit vägen…

© A (fotograf)

© A (fotograf)

(Hunden är en cane corso, 66 cm i mankhöjd och 50 kg tung, bara som jämförelse…)

Förutom det så har jag varit ”choklad-kokong” på Ronneby Brunn Spa. Jag gav A en behandling som födelsedagspresent (stackers barn hade ju aldrig varit på spa förut) och som den spa-räv jag är så har jag ju att jämföra med… 🙂
Så här kommer bedömningen.

Ronneby Brunn Spa, Ronneby ~
Betyg: 4 puckar av 5
Behandling: Kakaomassage
Omdöme: Ronneby Brunn ligger vackert beläget men själva spa’t ligger på ”baksidan” av hotellet och känns lite sterilt vid första anblicken. Kanske för att det är så stora öppna ytor precis när man kommer in? Vi fick vänligt bemötande och mycket god kundservice, man kände sig väl omhändertagen även om man inte var den som fick behandling. Jag lät A börja, vi hade samma behandling med tider efter varandra, och själv la jag mig ute i solen där en anlagd trädgård ståtade med damm, vackra växter, blommor och bänkar. På några ställen stod ”bubbeltunnor”. Hade det inte varit för volymen från hotellets poolområde hade det varit riktigt avkopplande.
Själva behandlingen var precis vad jag behövde, långsam massage med mjuka händer och kakao. När jag var helt insmord virades jag in i ”gladpack”, en handduk och sen en mjuk madrass som drogs ihop så jag låg som i en kokong. När jag låg där fick jag kakaomassage i ansiktet. Jisses vad skönt det var! Sen lämnades jag en stund… Hade jag haft en kudde hade jag somnat. 🙂 När kvinnan som virat in mig kom tillbaka fick jag duscha av mig chokladen och sen bli insmord med vit chokladolja. Som avslutning fick jag en riktigt god chokladbit i munnen. Mums!
Efter det gick jag och A ut till bubbeltunnorna och satte oss… Har ni hällt vatten på en gås nångång? Kakaomassage är perfekt om man har torr hy, särskilt så här på sommaren.
Nästa gång tar jag kakaoscruben! 😀
Ronneby Brunns Spa rekommenderas, mycket tack vare deras trevliga personal.


Försökte uppdatera mig om hockeyn och möttes av gnäll i gästboken… Om ryktena om VHC-spelarna. Eller rättare sagt bristen på rykten. Att folk inte kan läsa den information som står på hemsidan är över mitt förstånd… Lär er läsa era gnällpellar! Eller gör som jag tänker göra, luuuuugna ner mig under sommaren och köra fullt ös när truppen blir färdig i september. *garvar*

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer on “Jag undrar var min rumpa tatt vägen, synen har fått värmeslag o det är fler än jag som inte vill vänta på VHCs trupp”

  1. Emma skriver:

    Hey! Kul att se dig igen, hoppas det gick bra hos tandis? Jag hittade rätt till slut och sen blev det takvandring, ska väl försöka uppdatera bloggen senare. Nu ska det jobbas i det här tråkvädret 😦

    Sköt om Dig! 🙂

    Kram å hälsn.
    Emma

  2. vhcbloggen skriver:

    Detsamma! Nja, har så trångt mellan tänderna att det blev lite våldsamt så nu är jag svullen på höger sida… 😦 Men men, vad gör man inte? Hellre det än att gå med tandvärk. 🙂
    Tack och detsamma till dig! Akta så du inte förkyler dig i uschvädret nu 🙂
    Kram!

  3. SANDRA skriver:

    Okej att jag vill ha en stor hund, men det där,,, *gulp*

  4. vhcbloggen skriver:

    Blir så mycket mer att älska med en super-sized-hund! 😀


Kommentera

