Rykten och skvaller från mer eller mindre trovärdiga källor, ibland gör jag egna tolkningar och oooj vilken abstinens jag fick!

Vill ni höra senaste skvallret? Eller ja, inte skvaller men ett sant rykte? 🙂

VHCs #19 kommer inte spela nästa säsong. Inte för oss i alla fall, utan för Ånge IK. Lite trist faktiskt. Det var en riktig vinnarskalle, något tjurig ibland, men allt som allt, en bra kille.

Annat då? Nope. Inga andra rykten. I VHC i alla fall.

Vad gäller gotlandslagen har jag fått höra att Visby/Roma gick med brakförlust förra sessen. Var det en mille back tror jag… Uj uj, var det alla utländska satsningar? Blir nog jobbigt med ekonomin framöver kan jag gissa.

Sudret fläskar på med nya målvakter och en ”gammal” VHC-spelare för att väga upp de tunga förluster av bland andra Johan Larsson (som går till bäste-Brynäs)

Norrtälje får tillbaka en spelare från Rimbo och de verkar väldigt nöjda med det. För övrigt tjatas det fortfarande om att slå ihop Rimbo och Norrtälje men där är meningarna delade och de ”högst upp” lär inte ge vika.

I Österåker gnälls det fortfarande. Många av deras supportrar borde ha smäll på fingrarna så som de gnäller. Stötta laget eller spela själva om ni tycker laget spelar så dåligt, men ge f.. i att gnälla! Heeeela tiden!
I nuläget har Österåker hela fyra backar i sin trupp och något fler forwards. Enligt gästboken har de dock 15-20 spelare på fysträningarna så… Dåligt uppdaterad hemsida?

Rimbo har två ”tunga” nytillskott från division 1. Ska nog inte dra för stora växlar på det. Bara att vänta och se antar jag.

Även Gimo förstärker. Deras hemsida är tvärjobbig att titta på så jag läste inte så noga men de verkar oerhört nöjda med sina nytillskott i alla fall.

Antar att Östervålas ekonomi ordnats upp nu, med tanke på hur deras trupp ser ut. Rätt mycket nyförvärv och bra drag på fansen. Utom när det gäller att rusta upp hallen… 😉

Nähä, nu får jag visst inte sitta här längre… Den fyrbente huliganen hävdar att han måste gå ut nu… 😉

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentera

