Moderbolaget spärrar alla sidor utom sin egen nästan, busstrejken gjorde att idioter satt bakom ratten istället och nu får jag väl sparken från Australien

Moderbolaget har numera spärrat samtliga webbsidor som inte har ett namn som slutar på typ -styrelsen, -myndigheten eller -verket… Gaaah! Seriöst?! Visst förstår jag att de spärrar spelen, men att spärra bloggar?? Eh? Va? Och varför ska vi som jobbar först och surfar sen, bli kollektivt bestraffade för att vissa inte kan låta bli att surfa in på porrsidor på arbetstid? Med dagens teknik borde det vara relativt enkelt att sätta spärrar på de som missköter sig. Inte alla. Det som stör mig är att vi inte fått någon information om deras policy INNAN de började spärra sidor hit och dit. De tog över oss för ett år sen ungefär och har redan gjort sig hatade av samtliga på kontoret. De tog bort bonussystemet, för oss ”i fält” i alla fall, och krävde samtidigt att vi ska dra in ÄNNU mer pengar (snälla! Vi går redan på knäna!) Dagens absolut sämsta ursäkt att inte anställa fler hörde jag av en av mellancheferna: ”Vi har inte plats för fler konsulter, det finns ju inte tillräckligt med rum på kontoret!” Scusi??

*suckar* Ska jag säga att jag är en aning trött? Inte så mycket på själva busstrejken, jag gillar att köra bil och hade ändå planerat att köra bil nästa vecka (eftersom mitt busskort går ut då). Ironiskt nog för att spara pengar… Klistrar in ett inlägg jag skrev tidigare men aldrig publicerade… Jag var ruuuuggigt förbannad på alla puckon som var ute på vägarna just den dagen så…
Upplys mig gärna om trafikregler, oskrivna och skrivna, om jag verkar vara helt ute och cykla nu…

En ”buss-vd” (vilket ord) kallar bussförarna för idioter… Tro mig, idioter kör bil också! Med busstrejken kom ”trafikkaoset”. Jag har blivit prejad två gånger, fått ställa mig på bromsen ett tiotal gånger och svurit värre än den argaste sjöbusen. Seriöst! Fruntimmer ska fan inte köra bil! Ska de nödvändigtvis sitta i bilen kan de sitta i passagerarsätet.
Blinkers kan ju vem som helst, oavsett kön, inte använda.
Men en fråga bara: Om ni blinkar till vänster, varför i helvete svänger ni till höger?! 😯
(Nu snackar vi rondellkörning alltså)

Första stolpskottet körde först och nosade mig i baken, körde sen om och när hon låg precis bredvid min bil så började kärringen svänga åt höger. Hon tittade åt höger (antagligen för att se om det kom några bilar från busshållplatsen vi just körde förbi), ett finger i munnen (gissa vilket av mina fingrar hon fick se?) och satt lutad över passagerarsätet (hon kanske ville sitta där?)
I mitt blinda raseri hittade jag inte tutan men fick slå på en tvärnit för att inte hamna på gångvägen. Idiot!

En annan idiot STANNAR på motorvägen för att ”vara snäll” och släppa på bilister (ja, plural) som kommer från påfarten… Eh? Va? Och ja, det var en kvinna det också…

Ytterligare en kvinnlig idiot var vänlig nog att låta mig testa hur bra min reaktionsförmåga är egentligen (den funkar faktiskt himla bra). Motorväg, 90km/h, tomt bakom mig. Kvinnhe-tet väljer alltså självklart att svänga ut precis framför mig. Gaaah!!

En annan kvinna håller på att köra på mig när jag är ute och går med hunden på min lunch. När jag är mitt på övergångsstället kommer hon körandes. Smsar samtidigt visserligen, men hallå! Jag stannade faktiskt och lät henne köra förbi. Hon lyfte inte ens blicken! 😯

När jag var på väg till jobbet igår så höll jag på att bli prejad upp i rabatterna precis vid jobbet. Jepp, rätt gissat – av en kvinna som tittade åt… jag vet inte vart…

Snälla! Nästa gång ni är ute och kör… Ta en sväng förbi körskolan…

För att jämna ut det lite – en manlig idiot

Den här nollan struntade i att använda blinkers. Han svängde in (väääldigt snävt) framför min bil så jag får tvärbromsa, började blinka höger, slutade blinka och fortsatte svänga in i nästa fil. Eh? Vad ville du ha lille vän? En medalj??
Sväng – blinka – beröm? ”Åh! Sväääängde du nu? Vaaaad duuuuktig du var!” *applåd applåd*
Pucko!

Ja. Det finns män som inte borde sitta bakom ratten på en bil. Det finns kvinnor som kör bil bättre än både män och andra kvinnor.
Men majoriteten av farliga idiotgrejer som jag upplevt i trafiken – kvinnor.

Mitt absolut största irritationsmoment i trafiken, blinkersanvändningen (eller bristen på den) kan reta gallfeber på mig. Dock verkar båda könen lika dåliga på att använda den där lilla blinkande lampan som underlättar den ordlösa kommunikationen så mycket.
Så när jag måste ställa mig på bromsen (och således knöla till min hund därbak) eller göra farliga undanmanövrar för att kvinnfolk uppenbart inte kan göra fler saker samtidigt, just när de kör tydligen, då blir jag nästan rädd.

Undra just förresten om jag kan få sparken nu när jag skrev sådär om koncernen? Blir de sura så kanske… Eller hur funkar det om ägarna är ett Australienskt bolag och jag jobbar i Sverige? Hmmm… Jag lär nog bli varse… *ler*

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentera

