Nacka/Bajenfusionen skiter jag nästan i, VHC får nytt både här o där men det är väl ingen tävling va?

Fusionen mellan Nacka och Bajen verkar gå i stå, men å andra sidan är jag inte särskilt involverad (vad man nu än kan tro) i den. Oavsett vilket så tror jag tyvärr det kommer bli många spelare som vill mellanlanda hos mitt kära VHC men ack vad de kommer bedra sig. Något sådant tänker inte coach gå med på. Har han sagt i alla fall, sen får vi väl se huruvida han står fast vid det eller inte. Det lutar åt att det gör det, men jag har ju haft fel om folk förr… *ler*

Vad händer i VHC då? Inte mycket. Troligtvis blir truppen (som vanligt) klar i september och så är det alltid nån som faller bort eller kommer till ett par tre matcher in på sessen.
En glädjande nyhet, om han nu spelar nästa sesse, är att #9 setts cykla med viss entusiasm och relativt frekvent, till jobbet på morgnarna. Bra bra, cykling får man starka ben av. 🙂

Första matchen (träningsmatch) för VHC blir mot Ormsta, på hemmais, den 9 september kl.19.00. Som brukligt nästan, för det har väl varit så tidigare också har jag för mig. Å andra sidan är inte mitt minne nåt att direkt hänga upp sig på, eftersom jag ofta glömmer både det ena och det andra. Och kommer jag ihåg en grej så glömmer jag oftast en annan. Hmmm, måste nog utöka ramminnet i den där burken mellan öronen tror jag…

VHC (huvudklubben sas) har fått en ny webbis, får hoppas det blir bättre ordning nu. Han verkar ha storslagna planer om hemsidans framtid så den som lever får se.

A-lagets hemsida ska också få en ansiktslyftning. Måste bara komma ihåg att kolla den i Explorer också, inte bara FF… Gjorde misstaget förra vändan, byggde sidan i Firefox och glömde kolla att den funkade i IE… klantigt värre…

Men ändå… Kan inte hjälpa det men jag får känslan ”Ska vi tävla?!”

Dags att lägga ner prestigen, kliva av de höga hästarna och gömma besserwisserattityden nånstans där det är mörkt och kallt kanske?

Det var allt för den här gången tror jag… himla svårt att blogga hockey så här mitt i sommarn men det händer ju lite grejs ändå. Och dessutom har jag ju, andra somrar, roat mig med att blogga om sånt som absolut inte har nåt med hockey att göra.
Fast jag kan lova er att ni ska få slippa läsa så mycket om min fyrbente huligan – han ”babblar” på så bra själv i sin egen blogg… *flinar*

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Kommentera

