Dissade tjuvlyssningar, småkillar vet hur länge man lever och det där Vårdförbundet – vilka vårdar de egentligen?

Seriöst? Ska det vara på det här viset? Samtliga mina tjuvlyssningar jag skickar in har blivit dissade… Jag måste lyssna på andra människor tror jag… *garvar*
Den senaste kanske inte räknades som en tillräckligt rolig en? Men den var himla klyftig!

Två småkillar står vid bussen och väntar. Den ena säger plötsligt:
”Hur länge lever en människa?”
”Jag vet inte” svarar kompisen.
Första killen ler, drar efter andan och säger, med viss stolthet i rösten:
”Hela livet!”

Självklart! SÅ länge lever man, hela livet. Så då är det väl lika bra att göra nåt vettigt av det då! Som till exempel att låta bli med att jobba gratis. Det är dumt. Eller ja, inte om jag själv valt att jobba med välgörenhet, men när mina sk kunder förutsätter att de ska få jobbet gratis, då blir jag sur.
”Men du tycker ju att det är kul att fota?!”
Jovisst, men anta inte att jag ska jobba gratis bara för att jag råkar tycka det är kul… Varför har folk inget vett i skallen? *suckar*

Förövrigt måste jag säga att Vårdförbundet gjorde ett riktigt klavertramp. De kastade in handduken för Landstinget sa att ”NÄ! 0,5% Varken mer eller mindre. Inget att diskutera. Basta!”
”Ooookej”
mjäker Vårdförbundet och tusentals vårdanställda får en riktig j-a skitlöneförändring…
Kan gissa att samma tusental vårdanställda lämna facket… Så kan fackpamparna stå där med sina långa, arbetslösa, näsor sen…
(Länk… och jodå… det barkar åt …eh… bojkott)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer on “Dissade tjuvlyssningar, småkillar vet hur länge man lever och det där Vårdförbundet – vilka vårdar de egentligen?”

  1. petrifyzone skriver:

    Den där tjuvlyssningen borde faktiskt kommit med. =) Men dom kanske har stora krav nu för tiden, svårt och säga hur länge den där trenden kommer hålla i sig också. Många lär juh liksom vara påhittade.

  2. vhcbloggen skriver:

    Visst borde den? 🙂 Jaa, jag fattar inte var folk hör alla ”dumheter” ibland… *ler*


Kommentera

