Tre Kronor spelade vägg med finnarnas Bäckström, BÅGs målvaktsval var väl inget vidare och nu drar fler svenskar till NHL!

Trist avslutning på VM för Tre Kronors del, men vad tusan. Jag tyckte det var lite kul att ryssarna tog hem guldet, men synd om Kanada som inte lyckades vinna guldet på hemmaplan. Såg inte hela matchen, eller ja, jag såg bara delar av den. Inte lika intressant när det inte är Sverige som spelar.

Kan inte annat än hålla med Petrify’s inlägg om Bäckströms räddning, vilken vägg han var! Verkade totalt omöjligt att få hål på den killen!

Som den soff-hockeyexpert jag är så tycker jag (också) att BÅGs val av målvakt i bronsmatchen var en aning udda. Sen är jag ju inget stort fan av Liv öht, men att inte Tellan fick stå verkade märkligt… Å andra sidan borde han ju veta vad som är bäst, men den här gången gick det inte vägen tyvärr.
Tydligen var det för att Livs målvaktsstil passade bättre mot ett europeiskt lag, men eh…. Är det inte ganska många utlandsproffs i Finland? Jaja, shit the same, nu gick det som det gick ändå….

Måste säga att jag tycker Tre Kronor gjort bra ifrån sig ”trots allt”. Många av killarna har gjort verkligt fina prestationer och visat framfötterna. NHL nästa? De tre som nämns i ABs artikel, Ledin, Frögren och Andersson, är helt klart värda att spela i NHL tycker jag. Framförallt Andersson, wow! Snacka om att visa var skåpet ska stå! 😀

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentera

