Förvirrat om BÅGs laguppställning, jag letar efter Daniel Widing igen o så undrar jag om min hals klarar av en match mot finska lejon?

Fy tusan vilken match! 😀 Som hockey ska vara med den skillnaden att slutresultatet skulle varit roligare omvänt. 🙂

Dessutom kan inte en sån här match vara bra för hjärtat (eller grannsämjan för den delen?) JAAAAA!!! NEEEEEEEEJ!!! JAAAAA!!! NEEEEEEEEJ!!! JAAAAA!!! NEEEEEEEEJ!!!

Vid 2-2-målet började jag fundera på hur ont i knäna Lundqvist hade egentligen, eller vad det egentligen var för fel på honom. Att en målvakt av den kalibern släpper in så lätta mål är felvänt. Det var tydligen för varmt i hallen och han var slutkörd efter en lång, hård säsong. Förståeligt, men borde inte BÅG bytt ut honom tidigare? Om han nu kroknade redan efter 10 minuter in i matchen? Tellqvist gjorde hur som helst ett riktigt bra jobb i sista perren. 😀

Men vilket jobb de gjorde! Nästan allihop i alla fall. Weinhandl – wow! Murray, Hörnqvist, Strålman, Warg… ni hajjar? 🙂

Matchens mest frekventa mening hemma i soffan var –
”In med Widing. In med Widing. In med Widing då!!”
Förstod inte riktigt varför han inte fanns på isen igår, men å andra sidan är jag ju inte hockeycoach så det fanns kanske en bra anledning till att han inte var med. Trist dock.

Och ikväll blir det en klassiker, Sverige – Finland. Eller tvärtom blir det eftersom finnarna har ”hemmais” men men, shit the same liksom. 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

2 kommentarer on “Förvirrat om BÅGs laguppställning, jag letar efter Daniel Widing igen o så undrar jag om min hals klarar av en match mot finska lejon?”

  1. Emma skriver:

    Hehe, å ja vicken match det blev, nu blev det ju den ryska björnen som tog hem allt till slut… 😀 menmen, vi kommer väl igen!

    Hoppas helgen varit go och bra!

    Kram å hälsn.
    Emma

  2. vhcbloggen skriver:

    Ja fy attans! Tyckte faktiskt Ryssland var värda segern, men det hade varit lika kul om Kanada tagit hem guldet (å andra sidan hade de det ju förra året…) 🙂
    Jepp, vi har haft det lugnt o skönt!
    Kram


Kommentera

