Tjeckerna stoppade hjärtat men Weinhandl tryckte igång det med råge, dåligt med engelska o grannarna ramlar om de inte hör?

Fy tusan vilket fult överfall på Johan Andersson! Cross-check rakt i ansiktet och tjecken fick 2+10… Det märks ju att det döms olika. Tänker på Strålmans matchstraff… Tss! Störtlöjligt ju!
Härligt att se BÅGs energi i båset, han såg rätt syrak ut… 😛

Vilken match! Tjeckerna var upp i ansiktet med handskarna hela tiden, Tre Kronor fipplade med pucken och tappade markeringar, tog tillbaka pucken, spelade klapp-klapp och gick på kropp. Tjeckernas snabba kontringar gjorde dessutom att hjärtat stod still då o då… Sekunderna innan Weinhandls mål… Jag var tvungen att stå, mådde illa, hjärtat slog som en stånghammare i bröstet och hunden pep iväg när volymen på mina skrik gick upp i falsett… Sen, när det kom, målet, då bara släppte det! Vrååååååååååååååååål!!! *garvar*

Match-fakta…

Språksvårighet – Eftersom de säger Murrej om Murray, borde de inte sagt Brett Hull (sagt på svenska… alltså en typ av utvidgade bilringar) om Brett Hull?
Mål – Förutom Weinhandls, Hörnqvists 0-1-mål. Kaaaallt!
Puls – 190 tror jag
Utropstecken – Inte i den här matchen, men alltså… Norge!?! 😀 Som dessutom BÅG tror på. Lite kul också att nästan 30% av de som röstat i VGs omröstning tror att Norge vinner över Kanade ikväll
Idiot – Kohn i Tjeckien… Hur tänkte han där? När domarn stod ett par tre meter ifrån med full insyn?
Geografifråga – Var var Widing?
Gammal är äldst – Murrays skridskor… Bättre med de inkörda än ett par nya
Klippa – Henke Lundqvist… vem annars?

Förresten hör nog mina grannar dåligt, för jag lyssnade på matchen i stereo. *tankepaus* Hmmm, undra om det är därför de klampar så förskräckligt? Så de ska höra att de går liksom? Och om de inte skulle höra det, ramlar de då? 😕

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer on “Tjeckerna stoppade hjärtat men Weinhandl tryckte igång det med råge, dåligt med engelska o grannarna ramlar om de inte hör?”

  1. petrifyzone skriver:

    Haha vråla som en galning här med =)

  2. vhcbloggen skriver:

    Ja, hade mina grannar varit tysta, snälla och timida hade jag tyckt synd om de när det nu är hockey-VM… men det är de ju inte… 😉

  3. Emma skriver:

    Tihi, jag vrålade jag med, fast mina grannar lär nog inte ha hört mig härute i skogen… 😀

    *håller tummar och tår för vidare god fortsättning* 🙂

    Go helg på Dig!

    Hälsn.
    Emma

  4. vhcbloggen skriver:

    *avis* Jag vill också bo i skogen! 😀
    Det samma till dig! Håller tummarna för lite sol också! 🙂


Kommentera

