Murrays tackling gav bränsle, Strålmans matchstraff var ett skämt, kungen heter Henke Lundqvist o jag kastar sten i glashus

Men vad i he-te?! Rättviseguden verkar vara på semester. Tre Kronor spelade bättre än Ryssland hela matchen, utom ett par sekvenser med ”dutt-dutt-hockey” istället för ”klapp-klapp-dito”. Ändå gick ryssarna med bredast leenden ut från isen. SURT!

Matchens…

Skämt:
Strålmans matchstraff… Jisses!

Lilla onödighet:
Murrays tackling. Helt korrekt, men något onödig. Eller ja, det var ju bra för bränslet till den svenska hockeymotorn. Så, tummen upp för Murray trots en liten onödighet.

Kung:
Henke Lundqvist. Nuff said! You’ the man! 😀

Citat:
”Det är ingen Bolibompa-period” Claes Runheim

Kallaste:
Mårtenssons 1-2-mål. Faaaasen vad snyggt!

Spelare:
Tja, det verkar som det ska vara Linköpingskillar i år… 😛 Och soooom det bär emot, men vilket jobb Ledin gjorde! Hörnqvist, Johansson, Edler… alla! Wow! Höll nästan på att glömma Nisse Ekman… WOW! Vilken kille! Vilka åkningar han gjorde! Riktigt snyggt.

Fråga:
Hur många halva mål brukar det egentligen bli i en hockeymatch?
Tänker då närmast på spelbolagens odds och frågan:
”Hur många mål blir det i matchen”
Och alternativen är följande:
”Över 5,5
Under 5,5”
Va?! Har jag missat nåt nu igen?

Ååååååh vad surt! Ruggigt irriterande att ryssarna med sitt dåliga spel lyckas peta in en skitpuck med mindre än 6 sekunder kvar. Jupp, det går fort i hockey… Jävla skit.

Förstår fullständigt Lundqvists reaktion. Vette tusan om jag hade nöjt mig med att bryta klubban, om det varit jag… Hade nog försökt göra några hål i plexit också… Vinnarskalle var det va?

*länkar som tusan*

Jahapp, då har jag Twingly-horat lite också… 😛 Hittade en blogg för ett tag sen som var uppenbart twinglad, varenda inlägg var länkad till den dagens mesta tidningssnackis. Och inläggen var en tre-fyra rader långa. Självklart kommer jag inte ihåg vad det var för en blogg heller. Svårt att få grepp om en blogg som inte är nischad mer än att skriva nyheter som är nyheter… typ…

Lite surt att det fortfarande inte kommit upp nåt protokoll från Nackas möte om deras fusion med Bajen… Mötet hölls ju den 5 maj! Var inte det rätt längesen? Fast jag kanske inte ska yttra mig… Jag måste fortfarande skriva rent protokollet från månadsmötet på jobbet. Kasta sten i glashus heter det va? 😉

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , ,

13 kommentarer on “Murrays tackling gav bränsle, Strålmans matchstraff var ett skämt, kungen heter Henke Lundqvist o jag kastar sten i glashus”

  1. fritte skriver:

    Ja, vad skall man säga??? Jag tycker att om inte Sverige lägger in en protest så är det skandal.
    Doglas är sveiges bäste spelare och står för ett spel som man har efterlyst länge. Lämna VM om dom inte kan döma efter rglerna!!!!

  2. lms skriver:

    Anledning till att de har över/under 5.5 mål är väl för att kunna ha två alternativ bara. Alltså, 5 mål (eller färre) är under, och 6 mål (eller fler) är över… så man slipper köra på Svenska Spels variant med ”under 5 mål/exakt 5 mål/över 5 mål”… tre olika alternativ alltså.
    Inget konstigt med det.

    Skål!

  3. konkeboy skriver:

    Jag fattar inte hur nån kan vara så hemma-blind…
    För det första, Douglas Murrays tackling var helt enligt regelboken, och borde inte gett nåt sraff alls, för det andra, Stråhlmans slagsmål ger ju självklart matchstraff, precis som det ger ryssen samma sak, alltså 1-1 i den situationen…
    Hursomhelst, inse att Sverige inte är tillräckligt bra för att vinna VM i normala fall, så slipper både du och jag sitta här å tjafsa om någonting som inte kommer att hända…(D.v.s. att Sverige kommer vinna VM…hahaha!)

  4. Hockeypatriot skriver:

    Konkeboy , du kan ju bara ta att hålla käften rent ut sagt. ”Vi kan inte vinna VM i normala fall” . Sverige spelade ut Ryssland idag , och det var med 4 backar ! 4 ! Vi kunde lika gärna ha vunnit med 2 eller 3-0 om inte dessa jävla studspuckar alltid ska gå emot oss. Även om Rysslands första mål var en dålig insats av Fernholm (allmänt darrig) så var ju de andra två rena slumppuckar. Federov eller vem det nu var fick pucken serverad av några skridskor och Ovechkin (totalt värdelös idag) fick behålla sin ”heder” . Att Doug Murray fick match kan vell diskuteras men en sak är säker , att det fick fan i mig fart i Sverige. Mer sådant spel från alla ”fysiska” svenska spelare (den enda vettiga Doug i det här fallet) och vi har en blandning mellan svensk och transatlantisk ishockey. Den blandningen kommer troligtvis hålla samma klass som Doug Murray (född i sverige men ”tränad” i nordamerika) . Äre det någon mer än mig som har samma åsikt? Jag tycker i alla fall att det låter JÄVLIGT intressant.

    MVH Jag

  5. Ili skriver:

    hej jag vill gratulera ER medtt Sverige förlorade vinner den som är bäst)))))))))))))))))

  6. Ili skriver:

    Det var ju Sverige som förlorade mot Swiss ))))))))) oh nej ni kan inte spela go och vila lite ni måste baratacka målvakten men om ni säger att det var hel ok men tacklingen då jag hoppas svenska spelare får samma skit lycka till

  7. Jexxie skriver:

    Kunde inte hållit med mer i vad du säger. Bra skrivet också!

  8. Ili skriver:

    yep lämna VM så gjorde ni under andra värlskriget eller hur ))))))))))))))

  9. Ili skriver:

    låtit tyskarn gå genom sverige mot norge utan strid , sorry ni julämnade ni sprang iväg))))))))))))

  10. Ili skriver:

    men om man ska vara ärligt sverige har brå lag men RYSSLAND VAR bättre

  11. Ili skriver:

    Folk som kliver fram och sätter skräck. Alldeles för många gånger har Tre Kronor torskat pga bristen på just sådant. Någon som minns Niedermeyers (tror jag) propp på Foppa för några år sedan?

  12. vhcbloggen skriver:

    Fritte – Va? Menar du att Tre Kronor ska lämna VM om domarna inte dömer tillräckligt bra?

    Ims – Tack för klargörandet

    Konkeboy – Matchstraff för Strålmans brottningsmatch? Nä vet du vad… Larvigt.
    Eh? Sverige har vunnit VM förut, varför skulle det vara omöjligt nu helt plötsligt?

    Hockeypatriot – Tack för din kommentar!

    lli
    – Har du lika dåligt minne som jag? 😛
    6 kommentarer hade lätt blivit en…

    Jexxie – Tack så mycket! (om det inte var så att du svarade på nån annans kommentar förstås 🙂 )

  13. jaag skriver:

    Säger bara CCCP , det var hockey det , världens bästa , alla tider !!


Kommentera

