Tre Kronor vek ner sig mot Schweiz murbräckor, Murrej eller Mörri och jag kan byta VHC mot Tre Kronor EN match

Seriöst… Vilken j-a match av Tre Kronor! Pinsamt dåligt! Fiasko skriver Expressen, njae, inte riktigt men det är bra nära. Och nu i tredje perioden verkar det bara bli värre…
Wallins matchstraff, helt rätt, för vilken idiottackling! Visst kan jag förstå att man blir frustrerad men… Iiiiilla!

Och i denna sekund gjorde Hörnqvist 2-3! Taaaack för det! 🙂

Är det förresten jag som har noll koll eller uttalas verkligen Douglas Murrays namn Murrej? Jag trodde det uttalades Mörri, ni vet, som han i ”Måndag hela veckan” (Bill Murray). Men å andra sidan, unge herrn opponerade sig ju inte när Runheim sa ”Murrej”… Så det kanske ska vara så då?

Hmm… och så gjorde Schweiz mål i tom kasse… Suck! *funderar* Men vänta nu! Då får ju Tre Kronor spela mot Danmark imorrn. En ganska ”lätt” match? Taktik? Inte vet jag, men inte är det väl helt möjligt att de kan spela så dåligt och ta såna idiotutvisningar som de gjorde i tredje perren? BÅG stod ju faktiskt och log åt eländet… *ler* Kanske inte fanns annat att göra?

Hörnqvist intervjuas av TV6 och det låter lite annorlunda mot de ”gamla rävarnas” floskler men ändå är undertonen densamma. Ingen ser nånsin några utvisningssituationer, samma gamla ursäkter för dåligt spel och samtidigt en stark styrning mot att lägga fokus på morgondagens match. *ler*
Undra just vad som pågår bakom kulisserna egentligen. Skulle ge bra mycket för att byta en match med VHC, bara en enda, mot en landslagsdito. För med mina ”stora öron” skulle det bli en väldigt intressant tillställning. 😉 Men bara en match. Jag vill ju inte missa för mycket av det som sägs i omklädningsrummet hos ”mina” boys…

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Kommentera

