Jag vill betala mer i skatt men inte för bensin, om man vänder på slantarna blir de inte fler å Betty is back in town, yeay!

Hänger på i bloggosfärens vilda (överdrift va?) framfart om vårdstrejken. Precis som, enligt en undersökning som gjorts för tv4, majoriteten av folket, tycker jag att strejken är bra. Har för mig att även polisen vill ha högre lön/bättre villkor. Och varför inte? Varför ska inte de personer som tar hand om oss när vi är som mest sårbara, rädda och utsatta, varför ska inte de få en bra lön?

Att sen fackpamparna tjänar mer än de förtjänar (?) är ju visserligen inte förvånande, ändock ruggigt irriterande. All den vårdpersonal som med högskoleutbildning och år av erfarenhet, tjänar lika mycket som en något underbetald kontorsråtta (tycker jag själv) blir dessutom spottade rakt i ansiktet av politikerna som säger att de vill sänka skatten ytterligare. Idioter!

Jag betalar gärna mer i skatt om det innebär att jag får en sjuksköterska som gör sitt fantastiska jobb och samtidigt får betalt för det. Jag betalar gärna mer i skatt om det innebär att jag får en sjuksköterska med utbildning, erfarenhet och omtanke. Jag betalar gärna mer i skatt om det innebär att vårdpersonalen kan gå hem på kvällen och slippa vända på kronorna i hopp om att de ska bli fler.

Förövrigt höll jag på att få hjärtstopp i morse när jag tankade. 12.99 kr/litern! 😯

Däremot fick jag ett kärt återseende igår. Jag vet inte varför riktigt, men jag älskar verkligen Ugly Betty! 🙂

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Kommentera

