Uppfödaren slipper tråkning om HV BLÅ, halvdan match men tack vare det slapp domarn få sig en känga eller två…

Åååh vad jag har lust att tråka uppfödaren till min hund just nu. Hans älskade HV BLÅ gick rakt in i LHC-väggen och sen gick de inte alls… Nog för att han säger fina ord om mig som hundägare…

Saken är den att hon sköter hunden exemplariskt, jag hade aldrig bytt ut henne tänkte jag innan jag fick reda på sanningen, hon tränar, är mån om o älskar verkligen sin hund, helt perfekt egentligen, MEN…..

Sen kom det… ”HON HÅLLER PÅ BRYNÄS…………mår illa…….”

Haha! Som sagt, skuuuulle ju vilja tråka honom rejält, men tänk om han skulle vara långsint? Jag vill ju köpa en hund till från honom om ett par tre år… Bäst att hålla tand för tunga tror jag… 🙂

Jag ska erkänna att jag inte såg matchen i sin helhet och ja, det verkade tight ett tag. Men LHC var bättre. Slarvade mindre, skrinnade snabbare och hade kanske marginalerna på sin sida ikväll. Domaren tänker jag inte kommentera, jag såg inte tillräckligt många incidenter för att hinna bli irriterad på honom. För det brukar jag bli. Ja, inte just på DEN domarn, men domare över lag. Är det kanske därför utbudet av bra, eller domare överhuvudtaget, är så dåligt? För det är ofta så att domaren åker på en släng av sleven för att endera laget tycker han är blind, dum, inkompetent, mutad eller nåt annat lika ”snällt”? Kan inte vara kul att vara zebra då…

Visst förstår jag att det kan bli heta känslor, det känns frustrerande när skotten inte går in, men. Kom igen! När signalen har gått boys, slå på nåt som inte andas… Typ sargen eller nåt. Onödigt att ta frustrationen så långt som Ledin och Fredriksson.

4-1-målet var snyggt tycker jag. Pang-pang, som det ska vara. Snabbt och direkt. 🙂

Imorrn lyssnar jag på Brynäs – Leksand och hoppas slippa 35 kg slyngelmastiff som tror han är en liten knähund… *ler ändå* Eller så får jag sätta mig på golvet och lyssna…

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

2 kommentarer on “Uppfödaren slipper tråkning om HV BLÅ, halvdan match men tack vare det slapp domarn få sig en känga eller två…”

  1. josephzohn skriver:

    Vänta med tråkningarna tills ni (Bynäs) är på rätt sida strecket :))))

  2. vhcbloggen skriver:

    *garvar* Hmmm, du har en poäng där min gode josephzohn! 🙂


Kommentera

