Brynäs gick på pumpen, Nackas hockeymorsor vill nog vara med och är det hockey varje da’, då är jag gla’!

Vad fan hände Brynäs? Trots det snöpliga resultatet, som tydligen var helt rättvist eftersom BIF slutade spela?, så satt jag och skrattade ibland.
SRs kommentator, som helt klart var både smått glömsk och absolut Röglesupporter, gjorde matchen mycket hörvärd. ”Kung Kenny” nämndes ett antal gånger, isladan i Ängelholm och så var det det där med Markströms och Sjöddas åldrar. *ler* Stundtals riktigt kul att lyssna på. När han dessutom satt och frågade en annan kommentator frågor som avslöjade, dels hans stora Röglehjärta, och hans dåliga syn (?) blev det nästan hysteriskt kul. *ler fortfarande*

Att sen TV4 Sport väljer att visa ytterligare en Malmö-drabbning tycker jag är tråkigt, å andra sidan, SRs webbsändningar… Taaaaack! Dock tycker hunden att jag är astråkig som sitter med lurar i öronen och skriker framför datorn, samtidigt som jag spelar spel på Facebook…

Imorrn ser jag Linköping slå HV71kanal5. Fasen vad jag älskar att det är hockey nästan varje dag! 😀

Sen var det en liten fågel som viskade i mitt öra att Bajen kommer med 11 spelare till Nacka så det blir tight om plats i A-laget. Risken för att VHC sen skulle bli nån sorts ”genomfartsled” för ratade NHK-spelare är inte särskilt stor om jag förstod det hela rätt. Det tänker varken lagledning eller spelare acceptera. Känns skönt att de håller ihop laget (ännu mer).
Om det nu blir så att Nacka går ihop med Bajen överhuvudtaget. Idag har de haft informationsmöte i NHK om det och på årsmötet den 5 maj ska det röstas. Samma lilla fågel viskade då att det inte finns en chans i he-tet att ”hockeymorsorna” röstar för att gå ihop med Bajen. Vi får väl se hur det blir. 5 maj.

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

3 kommentarer on “Brynäs gick på pumpen, Nackas hockeymorsor vill nog vara med och är det hockey varje da’, då är jag gla’!”

  1. josephzohn skriver:

    Tungt för gamla Brynäs, men jag tror och hoppas att det blir BIF plus Rögle som …
    Dagens Tips: LHC-HV 4-3, men sen vänder vi
    Heja HåVeBlå!!

  2. vhcbloggen skriver:

    Ruggigt tungt för Brynäs och supportrar, men jag håller med du. I alla fall när det gäller Brynäs. 🙂
    Fast det skulle vara kul att se Rögle i ES faktiskt.
    LHC vinner, helt klart, HV orkar inte hela vägen och guldet hamnar i Linköping… 🙂 Mitt tips 😉

  3. […] Mest lästa inlägg – Med 393 läsare; Brynäs gick på pumpen, Nackas hockeymorsor vill nog vara med och är det hockey varje da’, då … […]


Kommentera

