Brendl viktig kugge i kvällens match mot Mora, Västerås firar nog hela vägen hem o ibland undrar jag hur det egentligen står till med folk?

Ja jäklars vilken match! 😀 Brendl gjorde bättre ifrån sig än i tidigare matcher tycker jag, men han fumlar fortfarande för mycket med pucken för att jag ska börja gilla honom ordentligt… Fy vad taskig jag är…

Sjödda trampade på, Angell fightades, Månsson blev sur (hade jag också blivit efter den grejen som Rönnmark släppte) och Boorken coachade aktivt hela matchen. Wow! Resten av Brynäs åkte också skridskor med klubban i isen och isen i skallen. Riktigt kul match att se! Fasen vad jag skrek! Och grannarna hoppade i golvet. Inte för att jag tror de kollade på matchen, de hoppade nog för att jag skrek… Egentligen borde jag gå upp igen och tacka för vår generösa deal… De får stå ut med att jag sitter och skriker under hockeysäsongen och jag får stå ut med att de klampar runt med betongtofflor och möblerar om fram till midnatt varje dag. Rätt schysst deal tycker jag. 🙂

Och VIK slog Malmö borta. Vilken grej! Kan tänka mig att det blir en riktigt extra uppsluppen och kul resa tillbaka till Västerås ikväll! Härligt! Grattis Västerås! Och tack kanske? 😉
På söndag blir det jobbigt. Upp tidigt, ut till brukshundsklubben för träning (eller vad det nu ska likna…) och sen hem fort som tusan och bänka sig framför hockeyn! ”Stackars” mina grannar… hehehe..! Hoppas jag har röst kvar då också… Skrik idag, fest imorgon, skrik på söndag. Får se om den håller. *ler*

Förövrigt undrar jag, efter sju år, fortfarande hur några (hmmm, hälften) av mina kvinnliga kollegor fungerar egentligen. En av de, vi kallar henne HV, satt idag vid lunchen och raljerade över hur säkert hon satt i sin position eftersom hon anställdes först av ”tjejerna”. När jag sa att vi inte ens har samma arbetsuppgifter tittade hon på mig och sa nedlåtande: ”Men jag kan ALLT som ni andra gör, ni kan inget av det jag gör!”
Himla konstigt då att mina arbetsuppgifter inte blev gjorda under min nästan två månader långa sjukskrivning… 😕
När hon sen började gasta om att det aaaalltid BARA är hon som fyller på kaffe i automaten kunde jag inte hålla mig utan utbrast helt enkelt: ”Men guuud vad du ljuuuger!!”
Hon blev knäpptyst… *garvar*
Människor, och ibland framförallt kvinnor, är ett oerhört intressant släkte…

Kanske ska lägga mig i sängen, kurera min nackspärr, ladda för lördagens fest och samtidigt ladda för söndagens knökfulla program?

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Kommentera

