Nacka HK + Bajen = sant, LHC spelar ut FBK å det är ”hockeyporr” säger kommentatorerna, men jag vet inte jag…

bajennacka.jpg
Bilden kommer från Hammarby Hockeys officiella hemsida.

Jepp, NHK och Bajen går ihop.
Så här skriver NHK på sin hemsida:

Pressrelease: Nacka Hockeyklubb erbjuder Hammarby IF Hockey en framtid
Nacka Hockey kommer att erbjuda spelare och ledare från Hammarby IF Hockey plats i vår organisation. Nacka Hockey kommer också att ansöka hos Hammarby Idrottsförening om namnbyte till Hammarby IF Hockeyklubb. Respektive årsmöte har att ta slutlig ställning i frågan.

Vidare skriver man att NHK inte kommer att ta över några skulder från Bajen. Måste kännas tryggt för spelare, ledare och övriga inblandade. Verkar som en riktigt bra idé tycker jag, får väl se hur det faller ut i slutänden också. Hur som helst, de VHC-spelare som lämnade division 2-laget förra säsongen får nu plötsligt spela med allsvenska spelare från Hammarby? Eller? Inte vet jag hur det hela ska organiseras. För inte har väl Bajen tappat så många spelare att de kan slå ihop A-lagen och få ett bara? Eller sitter några NHK-spelare löst kanske? Massor av frågor, inte många svar. Men det är väl som vanligt, bara vänta och se. Informationen kommer så småningom, inget att stressa fram då.

”Tittar” på LHC – FBK. Nä, jag har inte ögon i nacken, men jag kan vrida på den (eftersom jag sitter med ryggen mot tvn) men så fort det händer nåt av vikt så kommer ju en repris. 🙂 Så då missar jag inget viktigt direkt. Sympatierna ligger helt klart hos LHC. Varför det är så klart, är egentligen inte så klart. LHC låter nästan som VHC och Tony Mårtensson är en favoritspelare så… 🙂 Ganska klart va?

Ja just ja… Brynäs förlorade ju mot Malmö också… Men det är egentligen inte så viktigt… 😉 För det blir returmöte den 1/4 och då jäklars! Dags att vakna boys! Inga första april-skämt imorrn va? Dessutom verkar det bli till att lyssna på matchen, för TV4 Sport väljer att visa Mora – Leksand istället.

Och nu slog Niklas Persson till för LHC! 2-0! 😀 Men första målet av Weinhandl… Wow! *kollar vidare* Nu jäklar! Har de lagt i sjunde växeln eller? Jisses, LHC smattrar puckar på mål! Riktigt härligt att se! 😀

Tror det blir LHC och HV i finalen. Och i så fall… LHC tar guldet! 🙂

Uppdaterat: Jaaaa!! Där satt den! Härligt LHC! Blir det HV71 som motstånd tro? Är en aning för trött men jag tror det står 2-2 i matcher nu… Hur som helst, LHC får vila ett tag och (om jag får rätt) ett HV med fler matcher i benen. ”Enkel matematik” och LHC tar guldet…

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Kommentera

