Sju-jävlars vilken match, Widings visning fick icke-BIFare att protestera o Månssons miss fick mig att svära så det osade

Det borde vara förbjudet att spela som Mora och Brynäs gjorde igår. Jag kunde ju inte andas! 😯 Fy tusan… Sju jävla sekunder!
Men det var bra stökigt framför kassen så Markström kan inte ha sett mycket? En riktigt kul match i övrigt där Mora (tyvärr) spelade upp sig rejält i slutet. Innan tyckte jag de slarvade alldeles för mycket och kom inte särskilt långt upp i banan. BIF såg rätt trötta ut i slutet, förståeligt visserligen det var mycket ”hawaii-hockey” en period.

Att Widing fick matchstraff måste vara den billigaste visningen den här säsongen… 😕 Ärligt. Även icke-BIFare tyckte det var väl petigt. Visst, jag kan (också) tycka att Widing överreagerade och tog i från tårna när han inte behövde. Men det är kvalserie, det är dala-derby, det är känslor. Som det ska vara i hockey. Okej om Bastiansen lagt sig ner på isen och inte rest sig igen, då hade matchstraffet varit lättare att acceptera, men mig veterligen verkade det rätt svårt att rubba den killen, 1,90 lång och 94 kg… Visserligen är Widing nästan lika bitig, men kom igen… Matchstraff? *skakar på huvudet*

Kan gissa att Mathias Månsson är duktigt förbannad på sig själv när han missade öppet mål… eller i alla fall svor jag rätt ordentligt åt honom. Inte för att han var medveten om det, men det kändes lite bättre för mig i alla fall… 😛

Imorrn är det dags igen. Malmö hemma. Seger? Dum fråga? Svar – Ja, ja….

Ikväll springer jag mellan tvättstugan och matchen FBK – LHC och hoppas på bortaseger för Linköping. 🙂

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentera

