Brynäs spelar kval med gratis målvakt, hjärtat klappar tillfälligt för Timrå och hur somliga är funtade förstår jag inte alls…

Match imorgon. Iiiih! Mot Mora borta. Kan bli tufft. Sen är det visst Malmö hemma. Jag såg förresten Samuelssons krasch in i sargen, fy attans vad det gjorde ont (tänk vad ont det måste ha gjort i honom då!).
Att Rögle håller på och ”mörkar” Jönssons skada tycker jag personligen bara är larvigt.

Ikväll blir det nog till att kolla matchen mellan HV71 och Timrå. Eftersom jag konstigt nog inte gillar HV så kommer sympatierna ligga hos Timrå. Kanske också för att min kära vän hejar på de också? 🙂
Hur som helst, hockey är hockey och hockey är kul. Gillar förresten Bättre Hockey 2.0-skribentens kommentar om sitt eget tippande…

Jag tippar ju som en skiftnyckel simmar men det är ju det som är grejen. ”

Apropå något helt annat så tycker jag det är rätt så fantastiskt att jag kan känna hat (jo faktiskt) mot en människa jag inte ens känner. Men så är det. Är du elak mot mina vänner, skit på dig och hoppas all världens loppor invaderar dina öron! Mina vänner är en del av min familj och rör du de då blir jag förbannad. Saken är den att personen i fråga inte ens ”straffar” min kompis utan deras gemensamma barn. Hur är man funtad då? När man är så girig att man ser förbi sina egna barns bästa?
Att sen Försäkringskassan enbart ser till hur mycket lön hon tar ut (ingen alls) och inte hur mycket hennes företag faktiskt omsätter är för mig en gåta. Hon tar ut pengar men redovisar inte som lön utan som andra kostnader. Får man verkligen vara så ini he-te girig?! Att man hellre roffar åt sig så mycket pengar som möjligt och sen skiter i hur barnen mår? Det verkar snett, det verkar vansinnigt och det verkar dessutom som det är helt okej att göra så. Försäkringskassan är allsmäktig, styr och ställer över människors liv utan att de får en chans att värja sig.
FK, ni är idioter!

För övrigt känns det lite märkligt att jag måste pinga Twingly, bloggportalen, nyligen och allt vad det nu heter, för att få fler läsare än hunden. Å andra sidan skriver jag inte lika ofta nu när mitt kära VHC slutat spela för säsongen. Men Brynäs håller ju fortfarande på och det är kul fast tråkigt ändå, med tanke på varför de spelar så här långt in på sessen… Vad knöligt det blev.
Att Markström spelar kvalseriehockey utan att få en enda krona betalt tycker jag är hedervärt, särskilt när han låter så ödmjuk och säger att han bara tycker det är kul att få vara med de stora killarna och spela… Håll hårt i honom BIF! Och varken Sperrle eller Korhonen får nya kontrakt, nu satsar BIF ungt i kassen. Härligt!

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

