SL kan brinna i he…… just idag, trots det hittar jag guldkorn både bland deras personal, på tv och i mitt skafferi! Häpp!

Må så vara att jag igår gjorde tummen upp för ”min” busschaufför. Men det var igår. Och när jag skulle åka hem med hunden från dagis. Idag… Idag haaaaaaaaaaaaatar jag SL!

Bussen hemifrån var yttepyttesen, men vi kom till centrum prick 07:20. Anslutningsbussen (just det) ska, enligt uppgift från samtliga av de förare jag pratat med, vänta på min buss. Ska jag berätta? Det gjorde den inte. Den hade precis åkt.
Jaha, vad göra? Bara bita ihop och vänta på nästa. Den som skulle gå tjugo i åtta. Just det. Skulle gå… Det gjorde den inte. För den kom inte ens.
Jaha, vad göra? Bara bita ihop och vänta på nästa. Klockan åtta kom vi iväg. Både jag och hunden frös. Snöblandat regn och stå ute i 40 minuter, nada hit liksom. Visserligen försökte jag roa honom med att gå runt centrum, kasta pinnar och träna lite kommandon, men han är väl som jag kan jag tro. Hatar att vänta och hatar att frysa. Så det gick inget vidare. Han ville bara in i värmen (jag med).

Jag bara undrar, SL, hur ni tänker? Höjer avgiften utan att service eller underhåll av bussar blir bättre.
Vad får jag för mina 690 kronor egentligen?

Enligt SLs hemsida får jag bland annat det här;

Förbättringar som märks

Under 2008 prioriterar SL punktligheten, tillgängligheten, tryggheten och pendeltågstrafiken.

Jaaaaahaaa! Är det deeeet jag får? Härligt! Guuuu’ så bra!
Okej, vi börjar med
punktligheten –
Minst en gång varje dag får jag vänta på försenade tåg eller bussar så där misslyckas de ju.
tillgängligheten – Okej då, det finns faktiskt hållplatser och t-banestationer rätt mycket överallt nästan.
tryggheten – Vilken trygghet? Om det ska vara tryggt att åka med SLs bussar tycker jag att de åtminstone kan se till att samtliga av deras förare för det första innehar körkort, inte är gamla racingförare eller har andra problem (ibland undrar jag om de verkligen är nyktra).
Inte bara några… För det finns guldkorn även hos SLs personal… Några i alla fall…
pendeltågstrafiken – Vet jag ingenting om, men det jag hört låter ju inte direkt som det är i SLs favör….

Okej, vad får jag mer då?
Portabla toaletter kan ju vara bra att ha (läs: hissar), hunden får lite mellanmål när vi åker (läs: skräp, gammal mat, tidningar, stoppning till trasiga säten mm), elchocksbehandling (läs: trasiga elsladdar som hänger från väggar och tak) och så slipper jag betala för att gå till typ Gröna Lund (läs: vissa förare kör som onyktra biltjuvar).

Tack. SL. Tack så mycket för den ”service”, ”trygghet” och ”punktlighet” ni erbjuder mig. *mutter*


Nä, nåt roligare istället! 😀

1. Det är freeeedag!! *boing boing* Härligt!

2. Ikväll är det hockey! Västerås tar emot Borås hemma. Hoppas och tror att det blir en minst lika spännande match ikväll. 😀 Hoppas bara att det inte krockar med Psych! För då blir jag lite hmm… oglad… *kollar tv.nu* Och självklart gör de det… *oglad* Jaja, får zappa då kanske?

3. Jag är rätt jädras pank just nu men så kom jag på att jag har mat i frysen och en hel påse opoppade popcorn hemma! 😀

Tänk, den här dagen kan ju faktiskt bara bli bättre! Yeay!

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer on “SL kan brinna i he…… just idag, trots det hittar jag guldkorn både bland deras personal, på tv och i mitt skafferi! Häpp!”

  1. […] Matte blev hur arg som helst, att det inte kom några Monster, men det märktes inte när vi väl hittade ett Monster. För då fick jag massage (lika lugnande för arga matte som för honom… //matte) och mys. […]

  2. Emma skriver:

    Jag vet, jag tycker typ lika mkt om SL jag å… *not* NÄ, man får inte så mkt för de där slantarna man måste hosta upp för färdbeviset inte o det oavsett all deras underbara statistik på rulltrappor, bevakningskameror och täta turer…

    Njut av popcornen nu och hoppas Du får en vilsam fredag och en skön helg!

    Kramar,
    Emma

  3. vhcbloggen skriver:

    Visst blir man knäckt?! Och inte nog med det! Fick höra av en kompis som bor i Småland, att hon betalar 550 kronor för ett månadskort. Och hennes bussar kommer i tid! Jämt! 😯
    Det är ju så man blir alldeles… *suck*

  4. Mr Manolo skriver:

    Jag håller med, kanoten är grym!


Kommentera

