Om jag blir trött på tjatiga journalister vad ska då inte Boorken bli, hockeyfilosofitankar och det är nog inget kul att sitta i Bajens styrelse just nu

Jahaja, gamla nyheter jag vet. Men ärligt talat, jag är trött. Trött på allt tjafs, trött på alla spekulationer, trött på journalister som tjatar med samma frågor fast den utfrågade gång på gång säger ”Ingen kommentar”….

Vissa journalister borde söka hjälp för sin senilitet. Min egen dito är bara charmig… 😛 Å andra sidan är jag inte journalist heller…

Jaha, vad pratar jag om nu då? Brynäs så klart! Och Leif Boork. Det satt långt inne, men BIFs styrelse verkar ha fattat att det behövs en redig karl för att ordna upp kvalet. Går det illa blir det miljonförluster för klubben och så kan vi ju inte ha det? Nä, in med Boorken så han får stabilisera läget. Organisera. Vinna kvalet. Och säkra BIFs framtid i Elitserien. Oj, nu tog jag visst i ända från tårna. Men faktum kvarstår. Det ÄR mycket press på BIF nu.

Kanske kan det vara så också att BIFs styrelse kör efter samma devis som jag när det gäller hockey. ”Klantar DU till det, får DU fixa till det”
De anser kanske att det är Boorkens skyldighet att ordna upp kaoset som han till en början ställde till med. Nu tycker ju jag att han skulle fått chansen att vara kvar hela sessen men okej. Det är inte jag som bestämmer.
Jag menar att hans idéer säkert fått fäste ordentligt om han fått tid på sig.

Men nu är det som det är. Det gäller väl att tänka positivt? Brynäs fixar det.

19 mars är det dags för första drabbningen.

OBS! Preliminärt spelschema kvalserien
Onsdag 2008-03-19 19.00 Brynäs IF – Play off lag
Söndag 2008-03-23 15.15 Brynäs IF – Rögle BK
Lördag 2008-03-29 15.00 Brynäs IF IF Malmö Redh.
Fredag 2008-04-04 19.00 Brynäs IF – Mora IK
Tisdag 2008-04-08 19.00 Brynäs IF – Leksands IF

Tabellen hittade jag på Brynäs hemsida.

Och AB kallar Bajens inställda årsmöte (bland annat) för såpa. Vet inte om det är rätt ord, men visst… Vilket strul! Spela i Allsvenskan eller inte? Ner till division 2? Eller division 1? Eller kanske inte alls? Har ingen lust att mejla Jim heller och lägga mig i. Inte min sak. Men för hans skull hoppas jag att det hela ordnar sig till det bästa. Inte för att Bajen är något favoritlag direkt men det måste kännas sååå tungt att heta Jim Sharp just nu….

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Kommentera

