Jag mår bättre än kollegorna för jag var nykter igår och behandlades dessutom på spa så jag gjorde en yttepytteguide…

Mår sämre än jag borde. Eller ja, sämre och sämre… Är tröttare än jag borde tror jag är det rätta ordvalet. Var på spa igår, hade det bra, åt gott, skrattade, slappnade av och blev ompysslad. Sen stack vi iväg och gjorde av med lite pengar (men jag tog nog priset – 1195:- för solskydd till bilen). En årlig tradition, jag, mamma och moster tar en dag som bara är våran och bara njuter! 🙂

Tredje gången jag är med och har samlat på mig både bra och dåliga erfarenheter. Eller ja, övervägande bra faktiskt. För spa är såååå skönt!

Första året;

Skepparholmen, Saltsjö Boo ~
Betyg: 3 puckar av 5
Behandling: Pedikyr
Omdöme:
Skepparholmen ligger väldigt fint vid vattnet, men själva spa-avdelningen känns trång. Rummet vi fick sitta och vänta i påminde om väntrummet hos en tandläkare fast med mjuka fåtöljer och stora fönster. Men det var själva känslan, stel.
Fick väldigt bra mottagande och tjejen som tog hand om mina fötter (som sen självklart doldes i ett par varmfodrade vinterkängor) var både trevlig och duktig.
När det var dags för lunch slog vi på bromsen allihop. Dyrt. Och torftigt urval. Nej tack. Vi drog vidare till industriområdet i närheten och käkade thai-mat istället. Den restaurangen kan jag rekommendera. Känns lite sunkigt område, men vilken mat och framför allt; vilket kundbemötande! 4 av 5 för de. 🙂

Andra året;

Skogshöjd spa, Södertälje ~
Betyg: 4 puckar av 5
Behandling: Ansiktsbehandling
Omdöme:
Ligger inte särskilt mysigt till men spa-delen (ligger i samma fastighet som Best Western Hotell Skogshöjd) känns lyxig och fräsch. Skön spa-känsla, bra bemötande av personalen och extra plus för ångbastun (yes, jag är ångbastu-junkie).
I spa-paketet, Fånga dagen, ingick även lunch och där hade vi nog åkt någon annanstans om vi orkat, för det var inte gott. Personligen vill jag gärna äta något lättare än flottiga tyska korvar och potatis när jag varit på spa, men det är ju jag. Så ett tips, kolla menyn först, innan ni bokar er spa-dag.

Tredje året;

Sydpoolen spa, Södertälje ~
Betyg: 2 puckar av 5
Behandling: Mjölkbad & skalpmassage
Omdöme:
Ligger ”inklämt” bland övriga badbesökare och att ta sig till restaurangen från omklädningsrummet var nästintill förenat med livsfara eller åtminstone lårbensbrottsfara. Halt, trångt och stökigt. Väl inne i restaurangen var det tyst och lugnt, mycket trevlig personal också. Maten hade smakat bättre om den faktiskt var helt varm men jag var ärligt talat så hungrig att jag inte orkade gå tillbaka med maten. Kyckling, potatis och grönsaker, gott kryddat. Mums!
Nere i spa-avdelningen igen hade det blivit knas i bokningen så jag och moster fick ”dela badkar”. Medan jag satt och väntade på min tur såg jag en riktigt sur en som stressat kutade omkring och jag höll tummarna för att det inte var hon som skulle behandla mig. Gissa? Jupp. Murphys law någon? Hon var väldigt trevlig när hon tog hand om mig, men det blev ju lite hattigt tyvärr. Blev skrubbad med saltlotion (?) och jääääklars vad skönt det var! När jag väl fick lägga mig i mitt ”mjölkbad” (efter att ha blivit skickad att vänta i ”värmerummet”) trodde jag i min enfald att jag skulle få min skalpmassage, men nähä… inte det… Det blev ett smått förvirrat slut på min behandling eftersom jag undrade var min massage tog vägen? Kändes som jag blev utkastad ur rummet och strax efter pep hon iväg nånstans, utanför huset. Hmmm… inte så kul.

Så var det med det. Nästa gång blir det Ronneby brunn och kakaomassage… Mmmm…

Jahaja, nu börjar folk droppa av… De hade fest här på kontoret igår och ungefär hälften av styrkan ligger hemma med bakisskalle och de som faktiskt masat sig hit går på trekvartsfart hemåt vad det verkar. *garvar* Jag vet inte, men jag känner mig en aning skadeglad… 😛 De verkar ha haft kul igår i alla fall. Eller har man kul bara för att man dricker sig full? Personligen har jag inte det, jag kan ha kul utan alkohol, men dumma saker, det gör man i större utsträckning i onyktert tillstånd. 🙂 I alla fall vad jag kan se på de filmsnuttar som spelades in igår… *garvar*

Andra bloggar om: , , , , , ,

3 kommentarer on “Jag mår bättre än kollegorna för jag var nykter igår och behandlades dessutom på spa så jag gjorde en yttepytteguide…”

  1. Emma skriver:

    Åååh, inte helt fel med spa-behandling. Det skulle jag också behöva… 😛 å solskydd till bilen är väl inte helt fel heller. 🙂 Slippa kinkiga barn där bak som tycker det är för varmt, ljust, soligt och vårligt… :S 😀

    Ha en skön helg!

    Kram å hälsn.
    Emma

  2. vhcbloggen skriver:

    Väldigt skönt med spa, det behövs en ”tankning” av energi ibland. 🙂
    Det var ett helsike att få dit de och inte blev det särskilt snyggt på bakrutan men nu slipper voffse sitta i en bastu där bak (fast mamma sa att bara för att jag satt dit solfilmen så kommer det bli den regnigaste sommaren i mannaminne, så …. förlåt! 😛 )

  3. […] behandling som födelsedagspresent (stackers barn hade ju aldrig varit på spa förut) och som den spa-räv jag är så har jag ju att jämföra med… Så här kommer […]


Kommentera

