Feber och feber är helt olika saker beroende på vem som dömer och imorrn är det dags för revansch mot Östervåla!

Förlåt så mycket, jag ber om ursäkt. Det var inte meningen att ringa och störa när jag är sjuk… Att ringa till vårdcentralen på orten är fasen ingen hit längre. Två gånger och två olika surkärringar fick jag prata med… *suck* ”Kan du inte vänta till imorgon? Det där ska du ju prata med din husläkare om! Är du astmatiker? Har du feber? *förklarar* Det där är normal temp”
Min normaltemp ligger på 36,2, så när jag har 37,3 är jag febrig. Punkt. Konstigt tänk det där med feber. Om en person har en normaltemp på 37,3 och sen går den upp till 37,6, då har den personen feber. Men jag som har låg normaltemp har ändå inte feber, trots att jag ligger på 1,1 grad över normaltemp… Skumt värre…

Jaja, skit i det. Fick, efter lite envishet, i alla fall tid i eftermiddag. Men det ska ju vara själva f-n att man måste truga för att få komma till läkare! Grrr!

Googlade på ”feber” och hittade följande på Vårdguiden;

//klipp-klipp//…Den normala temperaturen varierar från person till person men brukar ligga mellan 35.6 och 38.2 grader Celsius. Vad som är feber för en person kan vara normal temperatur för en annan.//klipp-klipp//… Som feber hos vuxna räknas en morgontemperatur över 37.2 grader eller en kvällstemperatur över 37.7 grader. //klipp-klipp//

Så där ja! Snacka om att somliga är kvar i ”det gamla”. Välkommen till framtiden kärringj…..! 😛

Hoppas jag är tillräckligt pigg för VHCs sista match för sessen imorrn. Har ont i ögonen så det vette tusan… *suck*


Förresten tycker jag, som lagledarn, att sånt här tjafs ska hållas utanför A-lagets gästbok. Stick och spamma nån annan din jäkla clown! 😦

Revansch mot Östervåla är det som gäller imorrn! Ingenting att förlora, allt att vinna. För finns det nåt bättre än att avsluta säsongen med en målrik revansch? 😀

Andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentera

