En match i Gimo gav två poäng, tre skadade spelare å en pinsam hockeymorsa och Bajen å Nacka kanske byter plats i serierna?

Hmmm… en match, en vinst, tre skadade spelare. Tyvärr var en av de nye favoriten #9, han åkte på en ryggskada. #18 fick åka till Akademiska i Uppsala och sy ihop både kind och läpp. Dessutom fick #16 en handskada. *suck*
Ett något decimerat lag efter Gimo-matchen med andra ord. Men det ska nog inte betyda något särskilt inför matchen mot Norrtälje på fredag.

Ska bli kul att se hur han sätter ihop laget nästa match. Kanske tar han upp ett par juniorer också om det blir tight om folk?

Hur som helst, finns det nåt bättre sätt att avsluta en slitig vecka på? Än att gå på division 2-hockey menar jag?
Hehe, finns det säkert men kom igen, har ni inte varit på sån hockey så missar ni nåt alldeles fenomenalt skoj!

Men matchen igår mot Gimo verkade vara ett riktigt sjöslag! Inte bara på isen, utanför också! En ”hockeymamma” skulle hoppa på VHCs #12 för att han eh… gjort nånting med hennes son (fått honom utvisad eller nåt, jag fattade inte riktigt referatet från coach).
Ett matchstraff, billigt sådant tyckte coach. Och sen då, nästan en hel period med en man mindre på isen. Hemmablind domare? Och ett sekreteriat som inte kan räkna tydligen. Märk väl att jag baserar mina åsikter helt efter coachens referat. Jag var inte där, jag såg inte, men jag fick sms om domardumhuvudet och sen har jag läst referatet.

Läste i lokalblaskan att Bajen inte längre får spela sina hemmamatcher i Ältahallen (heller) eftersom kommunen inte fått några pengar. Alltså, ”derbyn” mellan VHC och Bajen nästa sesse? *kollar officiella hemsidan*
Men alltså, den där klubben är ju tamejf.. helt otroligt skicklig på att klara sig undan i sista sekunden! Helt sjukt! Läs mer här

Okej, så inga ”stockholmsderbyn” med Bajen, som det ser ut nu åtminstone. Däremot blir det spel mot NHK om de inte klarar sig i kvalet (eller också byter klubbarna plats, Nacka är tydligen på G ordentligt).

Jaja, den som lever får se… *ler* Spännande att se utvecklingen på den fronten också. 🙂

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

