Snabbt hockeyinlägg för att inte ”mode-rnisera” bloggen alltför mycket gör att det blev ganska kort ändå…

Nåväl, för att inte bloggen ska bli alldeles nedlusad med saker som inte hör till viktigheterna 😉 så fortsätter jag med favoritämnet hockey. Och framför allt, VHC. 🙂

Match ikväll mot Gimo. På bortais. Så som Gimo kämpade när de var och hälsade på i Ekhallen så blir det nog tufft att ta två poäng ikväll, men som vanligt: Jag skrev att det blir tufft inte omöjligt.
Grabbarna har visat på stor vilja och det börjar luta åt rätt håll tycker jag. Kan de bara hitta in bakom Gimos målis så löser det sig. 🙂

Både tror och hoppas att det blir en bra match med fart, vilja och mål (i Gimos kasse då förstås)! Får sitta hemma och ”titta” på matchen via sms från lagledarn. Men det får gå ändå. Har inte varit på en enda bortamatch sen jag skaffade hund. Men det beror inte på ointresse, det beror på att det är så rackarns svårt att få hundvakt. Fast jag förstår de, mina potentiella hundvakter, en livlig huligan på fyra ben som vill vara överallt samtidigt kan vara lite påfrestande. 🙂

Bara tre hemmamatcher kvar nu, sen är det slut. Och hör sen! Inget jäkla kvalspel den här sessen! *ler* Visserligen är ju ES igång fortfarande även om det inte går riktigt så bra för Brynäs som jag vill, och sen är det ju LG hockeygames och VM och… jo men sen är det nog slut på riktigt med hockeyn.

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Kommentera

