Jag tror modebloggarna har en konspiration med varandra för att få fler läsare och mina ”out fits” borde säkert förvisas till Yttre Långtbortistan

Dagens sökordsfras måste vara ”tjejer gillar inte yngre killar”. Eh? Vaddå generalisera? Det finns säkert massor av tjejer som gillar boys som inte är torra bakom öronen. Förresten behöver de inte ens vara yngre för att vara lika mogna som ett par gröna bananer från Paraguay. *ler snett*

Jaja, det om det. Funderade lite på bloggar, varför man läser och vilka som läser. Det verkar som de allra mest populära bloggarna ju handlar om yngre tjejer som är helt dödligt fast i modeträsket, trist tycker jag. Titt som tätt blossar det också upp små ”krig” mellan dessa bloggerskor, som det här. Fast jag tror de samarbetar allihop. För att få ÄNNU fler läsare. Jepp, det är vad jag tror.
De här modebloggerskorna (nu generaliserar jag men det är oftast tjejer) har ibland tävlingar bland sina läsare, och priserna är allt från skor, till smycken till tja… äran kanske vad vet jag? Och nej, det finns inte en enda modeblogg jag läser så varför bryr jag mig då? Därför att det är ett intressant fenomen. Högstadiets ”vem är mest poppis av tjejerna”-värld har växt sig ut i cyberrymden och det slåss med näbbar och klor på tangentbordet istället. Skitsnacka går ju knappast heller i den här miljön. *ler snett* Men varför? Varför är det så himla viktigt att ha si och så många hundra, tusen läsare? Är man bättre då? Har man makt? Makt att styra folks tankar, tyckande och vetande? Eller är det som det stod i en kommentar i nån blogg (fasen vet vilken av de det var) att det helt enkelt är så att modebloggarna tjänar sitt syfte som ”andningshål”. Man läser för att man ska slippa tänka. Slippa ägna sina värdefulla tankar på svältande barn, dödade civila i krig och hur många ungdomar som rånats och misshandlats under natten som gått. Tja, kanske…

Själv är jag nöjd med min lilla läsarkrets, trots att det ibland stör mig att jycken har fler läsare… 😉 Men jag vill hålla mig här, i min trygga division 2-hockey värld och bara lukta på… eh… blommorna? Som Ferdinand…
För även om jag faktiskt kan både klä mig och tänka själv, trots att det är förra århundradets mode, så trivs jag bättre bland svettiga, tacklande råbusar än hos pimpinetta, väldoftande modeoffer i höga klackar. 🙂

Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentera

