VHC slog Skarpan borta, nästa drabbning är mot fulspelande Spånga och det är svårt med popcornspöken i skallen

Gissa vilka som vann på bortais igår? Jepp! VHC! Mot tabelltvåan Skarpnäck ute på månskensrinken (måsskitsringen höll jag på att skriva). Härligt boys! Det tar sig! Nu är det bara börja vinna i Ekhallen också så ordnar det sig. *ler*

Det blir Spånga på fredag. Förhoppningsvis är samtliga VHC-killar friska, starka och fulla av energi, för det är division tvås absolut värsta fulspelare vi möter. Ledsen att behöva säga det, men Spånga har, åtskilliga gånger, bevisat att de behärskar tekniken ”grisspel” alldeles ypperligt.
Trist värre. Hoppas mina boys gör som de gjorde förra gången; Totaldissade de! Moahahaha! Det var såååå underbart att se! Spångaspelarna blev mer och mer frustrerade och spelade allt fulare och VHC-killarna bara vände och åkte därifrån. Snacka om lång näsa! *garvar*
Ååååh det är ju så jag blir kär i de när de gör på det viset! Fortsätt så boys!
För det ÄR tamejtusan det värsta som finns, att bråka med nån som inte ger respons (över huvud taget!) tillbaka. Jag blir helt blockad i skallen när sånt händer… *ler*

Förresten, min lilla favorit-sjua (AJ) – Inga fötter på sätet! 😛
Jag såg dig allt!

Tänkte på en annan grej också, som de gjorde förra säsongen på träningen. De var indelade två och två, sen fick de turas om att dra varandra över isen. Alltså, de tolkade bakom. Det måste ju vara jättebra för att få upp styrkan i ben och rygg och rumpa. Om det inte blir knas i fördelningen förstås. För tänk om en av de tyngsta killarna skulle få dras av en av de lättaste? Och tvärtom! Hur kul skulle det vara? *ler*
Fast de kanske gör det i år också, jag vet inte. Jag har ju bara sett en halv träning… Det som skulle behövas är mental träning (för att få bort popcornspöket i skallen), kostrådgivning och lite vanligt hyfs (hos somliga av de iaf). Men det är ju som jag ser det, från mitt håll, det kanske inte alls behövs, eller det kanske görs redan? Betänk att jag är ungefär smurfhög och har spelat hockey i exakt noll säsonger… 😛 Så från det hållet sett är det nog inte mycket bevänt med kunskapernafyfanvadjagblubbarenmassastruntnu!

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Kommentera

