En dagens, bloggarna har en egen topplista och varken VHC eller BIF ligger särskilt säkert i tabellen men BIF är värre

Hmmm, det jag behöver för att jobba har fått ben… Klurigt… Att en pärm bara kan försvinna sådär. Poff borta bara. Oerhört skumt!

Satt och funderade på nåt jättesmart igår och nu kommer jag inte ihåg ett dugg av det där smarta. Suck!

glas.jpg

Dagens lärdom;
Vänta med att hälla iskallt vatten i ett glas du just tagit ur den precis-alldeles-nyss-färdiga diskmaskinen. Då spricker det nämligen…

Kollade listan på DN.se ”Det här läser vi helst på bloggar
Då är det väl inte så konstigt att hundens blogg har fler besökare än jag?!
För vad skriver jag om?
Sport! Dessutom division 2-hockey, och vem f-n vill läsa om det?! *asg*
Jycken då? Vardagsbetraktelser. Och gissa vad? Sport, finns inte ens med på topplistan. Uselt va? 😛
Å andra sidan skriver jag ju inte bara om det, men ändå. *ler*

Så, då skriver jag väl om hockey då… 🙂

Eller favoritlaget, VHC kanske… För Brynäs är ju ingen idé att skriva om, det går visst inte så bra har jag hört. Trots Månssons skitsnygga mål i matchen mot Djurgården i lördags. Näst sist i tabellen med 53 poäng, men det är trots allt rätt tight mellan 8:e till elfte-platsen. Kanske kan de få ordning på saker och ting så småningom. Den här sessen har ju varit en aning turbulent kan man säga.

Då går det ”bättre” för VHC. De ligger på en femteplats i tabellen med hela 8 poäng! Woooow! *paus* Okej, lite ironi men vaddå? Som jag läst på en del andra bloggar;
”Det är MIN blogg å där får jag säga vad jag viiiiilll!” *flinar*

TABELL M V O F +/- P
1. Gnesta IK 10 7 1 2 41 – 26 15
 
2. Skarpnäcks AIK 10 7 1 2 34 – 21 15
3. IFK Salem 9 6 0 3 49 – 24 12
4. Östervåla IF 9 5 1 3 27 – 33 11
5. Värmdö HC 10 3 2 5 31 – 33 8
6. Norrtälje IK 10 3 2 5 40 – 46 8
7. Gimo IF 9 3 1 5 37 – 40 7
 
 
8. Rimbo IF 10 3 1 6 30 – 38 7
9. Spånga Hockey 10 3 1 6 39 – 50 7
 
10. IFK Österåker 9 2 2 5 27 – 44 6

Tabellen hämtad härifrån.

Just det, tight där också. Så.
På ”Att göra”-listan:

1. Hitta en excorsist som kan driva ut det där ”VHC-kan-inte-vinna-på-hemma-is”-spöket
2. Skriv klart krönikan om domare
3. Offra så många linjaler och måttband det bara går, till Marginalguden.
4. Skaffa en vodoo-docka med zebrakostym
5. Tryck ihop tabellen så det ser ut som VHC ligger på tredje-plats istället

Tja, det var väl alles tror jag. Inte så mycket, men desto svårare att fixa tror jag…. Okej, punkt 2 fixar jag hur lätt som helst. När mina anteckningar kommer tillbaka från sin fikapaus (eller vart fasen de nu tagit vägen nånstans) vill säga… Resten är det lite svårare med. Inte omöjligt, men det krävs nog en aning mer av mig än jag kan ge just nu. Jag har nämligen fetvadd i skallen, ont i halsen, nyser som en LSD-hög hackkyckling med elektrospasmer och kroppen känns som hos en gammal… *gäääääspar*
Kanske dags att gå hem snart?

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , ,

3 kommentarer on “En dagens, bloggarna har en egen topplista och varken VHC eller BIF ligger särskilt säkert i tabellen men BIF är värre”

  1. Mocca skriver:

    Usch då krya på dig!
    btw: hockey är ju VIKtigt 😉

  2. vhcbloggen skriver:

    Tack så mycket! Ska nog krypa i säng nu, sömn är ju bra sägs det. 😉
    Du har ju helt rätt tjejen! Hockey ÄR viktigt! 😀

  3. V skriver:

    Japp, vi har just sett klart på hockeykväll. Och nu tror jag att Sävehof vinner mot Malmö…

    Vicktoria


Kommentera

