För sent för att blogga men jag har inget bättre för mig eftersom domarn är dum i huvudet och VHC skulle vunnit med 4-2!

Klockan är egentligen för mycket för att blogga (för mig i alla fall) men jag väntar på att bilderna ska ladda upp så jag får fördriva tiden med nåt. Blogga.

Vilken match! Vilken nerv! Jisses! Det hände mycket kan jag säga. Både på isen, i båset och kulisserna.

Jag måste säga att de har hostat upp sig rejält från förra matchen, trots några ”samma-lika-som-förut”-missar, men vad fasen, det tar väl tid att lära ”gamla” hundar att sitta? 😕
Innan match sa lagledarn, ”Vilken tur att det är Sundh som dömer, han brukar vara skitbra!”
Kanske det, men just idag hade han glömt samtliga kunskaper om hur man dömer hockey, hemma. Ögonen tappade han nånstans i början av andra perioden. Eller om det var tidigare. Tvinga mig inte att tänka vid den här tiden på dygnet är ni söta.

Hur som helst, en oerhört nervpirrande match. 2-2-målet (som det skulle varit) gick in i Gnestas vänstra kryss och samtliga VHC-supportrar, spelare, lagledning och fotografen studsade av glädje. Det var bara det att domarn dömde bort det av någon anledning. 😕 Fattade ingenting. Gjorde ingen annan heller för den delen. Kan meddela att stämningen blev ruggigt upprörd. När han sen dessutom ger Gnesta ett mål, trots att målis blockerat pucken, det fanns spelare i målgården och målburen var ur sitt läge, jaa då var både målis och #4 på väg att flyga på domarn. Vette fan vad som hände med den där domarn men nåt fel var det i alla fall.

En liten ”varning” till övriga lag i division 2s fortsättningsserie; Gnesta har lite av en motståndarklubba-fetish, så håll hårt i era klubbor om ni vill kunna spela!

Coach var så lagom glad. Han spottade och fräste, svor och levde om. En materialarna gjorde sitt allra bästa för att hålla den positiva ångan uppe och jag tror jäklar i mig att han lyckades. 🙂

I kulisserna pågick krig. Dock mellan ingen alls och min nya favorit. Darling, du behöver en kram! *kraaaaaaaaaaaam* Jag har ingen anledning att gå in på detaljer (nån måtta får det vara) men den glädje och det självförtroende han hade i början av sessen har fått sig en rejäl törn och det är inte alls konstigt att han blir så förbannad att han lämnar omklädningsrummet i vrede och smäller igen dörren efter sig. Som sagt, darlingen behöver en kram… *ler*
(Missförstå mig inte nu, jag har absolut inget förhållande med någon av killarna, jag är för gammal för de, ”medelålders” som jag är enligt en av killarna. Tack ska du ha. Snorunge! 😉 )

Jaha, nähä, nu är det klart. Och jag orkar snart inte hålla ögonen öppna… Gonatt på er alla hockeynördar, och självklart alla ni andra som ramlat in här ”av misstag” 😉

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Kommentera

